Friday, November 11, 2022

Lennunduslikke sekeldusi Aafrika suunal

Tallinn - Marrakeš - Tallinn.
Viis päeva lendamist.

Sinna:
Sõitsin Tallinn - Napoli - Marrakeš asemel Tallinn - Helsingi - London - Marrakesh. Sest Ryanairi esimene lend (Napolisse) hilines, pidin jooksu pealt ostma samaks päevaks uued piletid, brr. Jõudsin kohale päev hiljem, magasin Helsingi lennujaamas, kaotasin ühe päeva oma elust ja puhkusest.

Tagasi:
Pidin sõitma Marrakeš - Barcelona - Helsingi - Tallinn, öö Barcelonas. Tegelikult saabusin päev hiljem ja Riia kaudu ringiga.
Kõigepealt muudeti Marrakeš - Barcelona lennu aega, õhtust hommikusse, aga see oli suva - hängin siis Barcelonas, mitte Marokos. Kuid siis juhtus Ryanairi lennukil tehniline viga, istusime tunde lennukis ja ootasime, linna peale pmst ei saanudki.
Aga päris pirni pani Finnair. Lennuk läks lihtsalt katki, lend jäi ära, kõik nihutati järgimisesse päeva. Mind ei saadetud mitte Helsingi - Tallinn lennu peale, vaid Helsingi - Riia - Tallinn lennule. (Kaalusin laeva variante, ei olnud paremad.) Esimesed tunnid ei olnud üldse mingit infot - lendu lihtsalt hakati edasi lükkama ("delayed"), alguses 20 min, siis tund, siis veel pool tundi... Ootasime väravas, personal räägib ainult hispaania (ja katalaani?) keelt, mitte midagi ei tea... Seal oli läbi Helsingi Bangkokki ja Söuli lendajaid, kel pagas ära antud, kaos...

Kaosele lisab maiku täiesti kuses IT.
- Lennujaama tablood ja online info näitavad mida iganes. Gate hoiatab inimesi, et ärge seda infot uskuge. (See on ka ainus info nende poolt.)
- kiwi.com arvab, et lend lükati edasi samaks päevaks samaks ajaks, ja nõuab, et ma oleks juba Riias. Siiamaani nõuab. Proovisin neile bug report'i saata, aga sellist kohta ei ole olemas.
- Riia - Tallinn lennule ei saa teha online check-in-i, kuna nõutakse mingit koroona dokumenti. (päriselt ikkagi ei nõutud)
- Online check in feilib täiesti suvaliselt - "sorry mingi viga".
- Mu telefonis võitlevad omavahel eri äpid, pdf lugejad jne. Iial ei tea, mis neist hetkel töötab. Kogu aeg on mingil rakendusel mingi viga.

Kahel lennul nõutakse maski: London - Marrakeš ja Barcelona - Helsingi. Lennujaamades tungle ja sabata nagu tahad.
Meedikud, kas te aru ei saa, et te hävitate nende jaburate nõudmistega usku kogu meditsiini-süsteemi sisse? Ise pärast nutate, et rahvas käib nõidade juures. Kui ametlik nõu ja abi on täiesti irratsionaalne, siis miks ma ei võiks ka MMS-i juua?

Lende nihutati ja tühistati ka teistel grupi liikmetel, aga mul läks ikka eriti jamasti.

Kogu mu puhkus ja graafik olid seatud üldse KÜDI esinemise järgi. Muidu ma oleks Marokosse pikemalt jäänud. Aga nüüd ei jõudnud esinema kah.

See-eest sain palju lugeda, ja viimasel Riia - Tallinn lennul oli meeldiv norrakast vestlus-kaaslane.

Edit:
Novembri lõpus sõitsime Kambodžasse. Finnair streikis. Mina ja veel mõned saime Lufthansaga kohale õigel ajal. Mõned jõudsid päev hiljem. Mõned, kaasa arvatud giid-grupijuht, kaks päeva hiljem. Lendamine on muutunud reisi-loteriiks.

14 comments:

Epp said...

Issand jumal. Tunnen kaasa.

P.S. Sellele lõigule, mis maske ja meedikuid ja MMSi jne puudutab, kirjutan kahe käega alla. Suurte tähtedega. Rasvaselt. Kirglikult.

Kaur said...

Noh, see sehkendamine läheb meelest.
Reisil oli neli eesmärki
- et saaks Jebel Toubkali otsa ronitud, Põhja-Aafrika kõrgeim mägi
- et saaks kõrbes kaamliga sõita
- et saaks Marrakeši vanalinnas hulkud
- et oleks lõbus
Kõik need said kuhjaga täidetud.
Nii et hästi ikkagi.

Epp said...

That's more like it!
Kas ja kus reisijuttu ja pilte näha saab?

Kaur said...

Homme õhtul Kehras, Harju matkaklubi hooaja lõpuüritusel?

mustkaaren said...

Õud-neee!
Taolisi lugusid on tuttavad rääkinud nii palju, et ma olen otsustanud reisida ainult oma tehnikaga ja keegi on telefonikõne kaugusel puksiirivalves. Ma tunnen Sulle sygavalt kaasa ja soovitan hoopis mõnda lõunaeesti suitsusauna - kindlasti nähtud ja tehtud, aga vähemalt saad vajadusel mõistlikult kodo är'.

Kaur said...

Nojah, a kui tahad päris mägedes ronida, siis Eestis neid siiski ei ole. Ja lendamisest üldiselt ei pääse.

Klari said...

Mustkaaren - ega siis kõik reisid ka sellised pole. Ma käisin Maltal nii, et ükski lend ei hilinenud. Esmakordne kogemus mu elus. Muidugi mul olid otselennud ka, mis oli ka esmakordne kogemus mu elus, võibolla niimoodi käivadki asjad nii...

(Kuigi ega ei saa salata, ma mõtlesin küll, et kui midagi pekki läheb, siis kuidas ma sealt keset tühja ookeani asuva kivi otsast ära saan...)

mustkaaren said...

Seda kyll, aga valus on mõelda.

TT said...

Kuram, ära hirmuta, mul varsti lennud ees. Endal ei tule ühtegi tõeliselt halba lennukite või lennujaamadega seotud kogemust meelde. Mõned tund, kaks hilinemised pikim vist mingi 6 tundi Helsinki lennujaamas ja lennanud ei ole ma vähe. Ei tea kas puhas juhus või hoiab mind univerum, peaks vist midagi ohverdama, aga kellele?

P.S. Loodetavasti ei sõnunud nüüd ära :D

notsu said...

Kahtlustan, et lennuliinide-jaamade maskinõudmistel pole meedikutega suurt midagi pistmist. Pigem kas asutusesisene inerts või see, et firma üritab oma seljatagust katta, aga käed iseendast kaugemale ei ulata.

Kaur said...

Notsu - loomulikult.

Aga mind kui kodanikku ei huvita see karva võrdki. Meditsiinisüsteem on minu jaoks üks, suur ja hoomamatu. Ma ei pea selle sisemist struktuuri või võimuvõitlust teadma või tajuma. Nii et mu pahameel laieneb kõigile selle Süsteemi osalistele, tervishoiuministrist perearstini, WHO-st kuni Ryanairi mutrini, kes mulle 7 euro eest nõutava maski müüb.

TT said...

Hoia närve, milleks vihastada asjade peale mille muutmine pole sinu võimuses. Alates aastast 2020 on "hea toon" ja majanduslikult kasulik kanda pintsaku rinnataskus (või lihtinimestel püksitasus) taskurätiku asemel maski😁 Ma hiljuti pidin 25 senti välja käima kui laborisse minnes mask ununes😱

Klari said...

Ühelgi eestlasel ei tule ammu enam pähegi, et mingid maskid olemas on...

Kaur said...

Täpselt, aga ülejäänud maailm käib oma radu pidi ja omas tempos.