Monday, December 9, 2019

Hansumäe rahnud

Soe ja päikseline detsembrikuu pühapäev pani mu rattaga sõitma. Päev on lühike, seega sõitsin kodu lähedal - otsisin üles Hansumäe kivikülvi ja selle suurima rahnu, Hansumäe Keldrikivi.

Rahnu leidsin üles. Ta on päris suur, 4.5 m kõrge, 30 meetrit ümbermõõt. Aga suvel seda võsast leida on vist üsna tüütu. Keldrikivi lähedal on veel mitu suurt (mitu meetrit kõrget) kivi. 

Lisaks leidsin üles "Egoni salasinku" - võsas ja mullavallidel keriv rattarada. Sõita seda ma ei suutnud, olin linnarattaga, jalutasin siis niisama.

Proovisin Keldrikivi pildi Wikipediasse panna. Tehniliselt pole see suurem asi, aga parem ikka kui mitte midagi. Wikipedia ei tahtnud :( Ütles, et ei suuda tuvastada, et pilt on ikka minu tehtud. Kõik! Computer says no! Mida ma nüüd siis tegema pean? 
Keldrikivi, pildistatud lääne poolt

Kabelikivi "tagakülg"

Kabelikivi



Trenn tuli kokku 3.5 tundi ja vahelduvalt intensiivne. Odomeetrit mul pole, aga Kadriorg - Iru - Muuga - Randvere - Viimsi - Kadriorg on üle 40 km. Lisaks pikk müttamine kivide ümber võsas, ja "Egoni sinku". Viimane ots tugevas vastutuules oli päris intensiivne. Tulge teinekord kaasa!

No comments: