Tuesday, October 17, 2023

Lennunduslikke sekeldusi Aasia suunal

Eelmine osa - Aafrika:
https://kurinurm.blogspot.com/2022/11/lennunduslikke-sekeldusi-aafrika-suunal.html

Lennuplaan:
 3. oktoober kell 06.00 TLL - FRA (Tallinn - Frankfurt), Lufthansa
 3. oktoober kell 15.25 FRA - PEK (Frankfurt - Peking), Lufthansa
 6. oktoober kell 16.00 PEK - KWL (Peking - Guilin), Air China
14. oktoober kell 21.00 KWL - PVG (Guilin - Šanghai), Juneyao Airlines
15. oktoober kell 08.50 PVG - HEL (Šanghai - Helsingi), Juneyao Airlines
15. oktoober kell 14.15 HEL - TLL (Helsingi - Tallinn), Finnair


Viimasel hetkel loobusin äraantavast pagasist (oli piletite hinnas) ja võtsin väikese kohvri. Sinna sisse mahtusid rattakiiver, jalgrattakott, matkatossud, riided, tagasi tulles veel paar suveniiri.

Kõikidel pikkadel (üle Aasia ja Hiina sees) lendudel sebisin end akna alla.

Lend Pekingisse läks hästi. Vaatasin maid enda all, lugesin raamatut, magasin - superluks. LH väljalend hilines (1), sest soe toit oli kadunud ja seda tuli oodata :), aga piloot tegi selle taganttuulega tasa.

Lend Guilini algas kollase alarmiga minu kohvri suhtes. Süüdi olid rattalambi akud. Neljast võeti kaks ära. Tagantjärele tarkusena - oleks akud olnud lambi sees, oleks vist olnud okei. Aga ma kartsin, et lamp läheb kotis põlema, võtsin akud välja ja nii nad skännerile vahele jäidki. Suur akupank samas kotis oli aga okei...

Siis hilines (2) Guilini lend terve tunni, istusime Pekingis lennukis. Sellest polnud muud häda kui et meie autojuht pidi meid lennujaamas ootama.

Guilin - Šanghai algas samuti kollase häire-tulega. Seekord ei sobinud mu jalgratta "kuuskandid". Võtsin küll kaasa kõige väiksema komplekti, aga ikkagi - tööriistad on keelatud! Kurb, sest see oli suveniir, pärit Californiast Mountan View asula rattapoest, El Camino Real'i nurga pealt. Jäid turvakontrolli töötajale, ehk on tal neist abi vähemalt, jalgrattaga sõidavad Hiinas kõik.

Šanghais oli mul terve öö aega. Seega läksin linna peale. Lugejale hoiatuseks, et ei metroo ega maglev Šanghais öösel ei tööta, ainus transa on takso, öine taks kesklinna on 200-400 RMB. Hulkusin Bund'i ümber ja jäin mingisse labürinti lõksu ja tundsin end üldse hästi.

Šanghai - Helsingi lend oli üsna tühi, umbes 25% täituvusega. Ja see sõitis sirgelt üle Venemaa!!! Istusin nina vastu klaasi. Aknast olid näha Ida-Hiina meri, Šanghai, Peking (lennuk tegi selle kesklinna ümber kaare), Hiina müür (panin lennuki asukoha Locuse offline kaardi abil täpselt paika ja nägin müüri orbiidilt ära), Põhja-Hiina ja Mongoolia mäed, Baikali järv, Angara jõgi, Irkutski linn, Obi jõgi.

Aga lend hilines (3) !!! Ja jäin Tallinna lennult maha. Nii et virelesin terve päeva Helsingi lennujaama non-Schengeni alas. Seal on magamis-ala, aga und ei tulnud.


Lõpuks hilines (4) ka Tallinna lend, ligi tunni!!!

Lendasin tagasi seega 37 tundi - hotellist (Yangshuo Secret Garden) välja Eesti aja järgi kell 9 laupäeva hommikul, koju pühapäeval kell 22. Olin täiesti sooda. Pakkisin kohvri lahti, jutustasin veidi kodustega ja jäin haigeks. 

Pekingi äärelinn

Kas pole nunnu! Graafikat nad seal oskavad.

Vähemalt on inglise keeles, aitäh!

Mongoolia (või Põhja-Hiina ehk Sise-Mongoolia)

Ah???

Baikali järv, vasakus servas Angara jõe algus

Obi jõe keskjooks (vist)

3 comments:

TT said...

Sa üks väheseid Eesti kodanikke, kes viimasel ajal õhust venet näinud😁

Kaur said...

Tom - ei usu. Eks Ida-Aasias ikka käiakse ja kui hiina lennufirmadega on otsem, siis meelega just nendega. Mina ei teadnud pileteid ostes, et lend üle Venemaa läheb. Aga kogenumad sõitjad kindlasti teavad. Võit ajas on umbes kaks tundi.

TT said...

Kaks tundi üllatavalt vähe arvestades kui laia piirkonna vene maakaardil katab. Sõltub muidugi kust kuhu lennata. Paraku Finnair sai seoses sõjaga oma Aasia reisidele paraja tünga, need läksid ju kõik risti üle vene.