Thursday, August 17, 2023

Hülgel

"Väljasõit metsikute meremaastike keskel olevatele üksikutele saartele kestab kaks päeva, aerutamis kilomeetreid maksimaalselt 30. Ööbitakse telgis, kokatakse rannas, otse lõkke äärest saab ujuma minna."


Nii ka sai. Kaks päeva aerutamist Väinameres, laager laiul, ujumine. Hallhülged, viigrid, kotkad. Hüljeste laul - ulgumine, mis merel kostab kilomeetrite taha. Võimas elamus! 

Hülgeid nägi üsna lähedalt. Mitte päris näost näkku, kuid ikkagi lähedalt. Nemad muidugi nägid meid ka :) Mul oli binokkel kaasas ja see oli hea.

Programm siis selline:
  • Väinamere laiud, nii asustusega kui ilma.
  • Suurepärane laager, lõke ja maitsev toit. 
  • Selge öö, Linnutee ja perseiidide meteoorivool. Lamad telgis ja vahid langevaid tähti :)
  • Hobuste rünnak. Suur parv suksusid laamendas me laagris. Kappasid ja tahtsid telke nosida. Jube uudishimulikud, tulid ligi ja panid koonu vastu inimest. Ei kartnud kisavaid ega vehkivaid inimesi. Telgiga vehkimise peale tegid väikse tiiru ja olid kohe tagasi. Taandusime - pakkisime telgid kokku ja kogunesime ringis oma köögi ümber. On vast loomad!
  • Ujumine. Vesi oli väga soe, aga ka väga madal.
  • Lainetes sõit - vastutuult, külgtuules, tagant, ja "tagant diagonaalis".
Üks tagant laine ajas mu ümber. Mis ma valesti tegin - ei tea - vist lihtsalt tähelepanematu. Laks! ja olin vee all. Põlle ei saanud lahti, aeru lasin käest minema. Giid päästis mu kenasti ära, ainult et süsta tagasi ronisin valesti. Kannaluku ("heel hook") asemel üle saba. Sain pärast sugeda. Aga no ma pole kannaga sisenemist iial proovinud ja ei saanud lihtsalt aru, mida päästja minust tahab. 

Viimased 4 km oli külgtuulega ja lainega. Ma oleks taas napilt ümber läinud, kuid sain end aerutoega kogemata püsti tagasi. Kuid lõpuks hakkas laintel liuglemine nagu täitsa välja tulema ja meeldima.

Hea seltskond, kaks päeva süstasõitu ja värsket õhku - super nädalavahetus!!!

Hülgeid ma ei pildistanud, üldse eriti ei pildistanud. 



5 comments:

Epp said...

Apiiiiii kui äge!!
Ja see telkide/kivide pilt, see on super.
Ma kah olen Väinamere laidudel käinud, (mootoriga) kummipaadiga, seltskond oli mina + 2 inimest, vist mingi 2-3 ööbimisega, täpselt ei mäleta, aasta oli mingi 1994 äkki? Mere-elukaid nägime, kotkaid ja hobuseid ei näinud.

Kaamos said...

Kes seal kivide sees küll elab, on teised nii telkide moodi? Tükk aega sai ühte uuritud, et kas on kivi või telk, pisike kahtlus on siiani :)

Kaur said...

Mere peal oli sama - on see nüüd kivi, hüljes või hüljes kivil? :)

Katri said...

Paadid näikse Seakayakingu omad? Mis laidudel matkasite? Ma pean nüüd järele vaatama misasi see kannalukk on, meile küll ei õpetatud. Aga mul on erakordselt halb mälu ka.

Kaur said...

Youtube "kayak heel hook rescue" annab kiiresti hea arusaama.