Tuesday, February 2, 2021

GPS hädad / Endomondo asemele

Ma täna ei küsi nõu, vaid lihtsalt vingun.

Kaks ringi Harku rabametsas, suusarajal, üsna täpselt 17 km.
Telefonis jooksevad kõrvuti Strava ja Polar Beat rakendused.
Samal hetkel käima, samal hetkel kinni.

Strava.
17.17 km.
Tundub täpne, aga tegelt ei ole - "täpsus" on selle arvel, et rajal on Strava sinna-tänna ekselnud, lõpus aga läbi metsa lõike teinud.


 

Polar
on aga harjutuse lihtsalt pooleli jätnud.
Täpid tähendavad "GPS ebatäpne".
Aeg on õige, ainult rada lakkab poole pealt olemast.
Rakendusel peaksid telefonis olemas olema kõik mõistlikud ja ebamõistlikud õigused.

 

Pmst on selge, et selle telefoniga rada salvestada ei saa.

Variant on täielik "factory reset" teha ja vaadata, kas see aitab.

Ootamatu Sponsor andis mulle väga edeva Polari kella.
See töötab ja on GPS mõttes täpne.
Aga käe peal kanda nii ebamugav, et ma ei taha seda kasutada!!!
(Sarnane häda on mul mu enda Polar M400-ga. Kell pmst on ja töötab, aga ma ei taha!!!)

Tundub, et töötava GPS jaoks tuleb lihtsalt uus telefon hankida.

Muidugi pole mul vaja Harku rada tagantjärele vahtida ega jagada.
Aga selline võimalus võiks ju olla?

Lastel on sama vajadus ja sarnased hädad.

7 comments:

Frieda said...

Milline Polari mudel? Mul oli vana M400-ga ka häda, et suht ebamugav oli, aga nüüd on Vantage M ja sellega olen nii ära harjunud, et ei pane tähelegi. Muus osas ka ei heida kellale midagi ette.

Anonymous said...

GPS signaali võimsus on ka merel ALLA mürataseme. Metsas kukub signaal veel madalamale.

Minul on isiklikud kogemused maamõõtja GPSiga (hind oli ostmise hetkel vist 10+k), mis ei valeta kasutajale. Antenn on vast 25cm suurusega raske taldrik.
AGA, metsas mõõta pigem EI saa. Sõber maamõõtja valis väga suure töö puhul aega, kui PUUDEL EI OLE LEHTI, mõõtis suvel lagedad alad ja metsad sügisel. Mitmel korral võtsime suured aparaadid välja, sest põldude vahel oli väike lõik tihedat metsa ja metsas ei ole piisavat levi, peale lehtede langemist töötas GPS hästi. Muide, GPS levi sõltub ka kellaajast.
Muidugi on täpsusgarantiiga gps signaali katkendlikkuse suhtes nõudlikum, see eeldab/üldistab/valetab vähem ning uuemad gps võivad olla parema elektroonika ja antenniga, aga ikkagi. (Rohkem) muinasjutulist pilti sa juba nägid.

Rajal on on lumised puud, mis tunduvad lehtedest suurema sumbuvusega. See võib olla väga suur sumbuvus, jääst faraday puuri tükikesed.
Ma ootaks vähemalt kuni puud on lumest puhtad.

Kell, kas tõesti see kell on taskus ebamugavam kui sinu tellise kujuline telefon? Eriti kui võtta rihmad ära. Sarnaselt mina ei saa aru Šveitsi kellade luksusest, need tunduvad rasked logisevad kobakad, kas see on mingi loomariigi näitamine, et mina suudan taluda kalli, kobaka ehte ebamugavust, seda hooldada jne?

tari said...

Kassa restardi tegid? Ilma naljata, vahepeal on see mul fiksinud mingid gps-i jamad

TT said...

Esiteks sa liigud minu tuttavatel suvejooksu radadel!
Teiseks proovi kuidas Google Fit paralleelselt moblal jookseb. See jätab ka selge raja jälje maha. Kokkuvõttes sõltub moblapõhine programm mobla GPS täpsusest (mis ei tohiks probleem olla) selle kasutamise tihedusest ja programmi enda arusaamisest kuidas tuleks rada üles kirjutada gps punktide ja kaardi alusel - aga no seda sa tead isegi.
Minu kogemuse põhjal on Huawei odava band3 pro pulsikella GPS ja raja mahamärkimise programm oluliselt paremad kui moblapõhised, Strava kustutasin hoopis moblast maha, isegi Fit andis ühtlasemad tulemused.

Kaur said...

Restart - jah.
Kõikide asjade update - kah.

Suvejooksu rada - käige kus! See on Harku suusarada. Lumevabadel aegadel on seal tõesti lubatud liikuda ka jalgsi ja rattaga. Aga päriselt on see ikkagi suusarada. :)

Google fit. Hm. Mul laps proovib seda kasutada ja kurdab.

Testida saaks igasugu asju. Polari rakendus mõne lapse telefoni peal, näiteks.

OMG said...

GoogliL on endal kontol jälitusseade kui sa ta sisse lülitad.

Kaur said...

Sellega ma olen ammu leppinud, et tegelikult teavad mu asukohta nii ameeriklased (sest google) kui hiinlased (sest xiaomi) ja vbl keegi veel. Annaks nad selle mulle siis viisakalt tagasi!