Wednesday, February 6, 2019

32 minuti piir

tldr: suusatasin 8 km 31 minutiga, alla 4 min/km.

Ma olen monotoonsuse kummardaja ja harjumuste ori. Suustan kõige üksluisemal võimalikul viisil. Harku tagumist 8 km ringi. See on lauge, pea reljeefita, alati sama. Mingi õhtu nühkisin seda 33 km, ühtlases tempos, sama sammuga (Mogren), halva libisemisega rajal. Pmst kordasin ligi kolm tundi täpselt sama liigutust nii käe kui jalaga.

See-eest on kerge eri päevi ja aastaid võrrelda.

Ja kuna rada on täpselt 8 km, saab kiirust ja aega kergelt siduda.
Kiiruse muutus 15 sekundit minutile muudab ringi aega 15 x 8 = 120 sekundi ehk 2 minuti võrra:
5 min / km == 40 minuti
4:45 min / km = 38 minutit
4:30 min / km == 36 minutit
...
4 min / km = 32 minutit.

Kas ma olen iial sõitnud Harku ringi 32 minutiga?
Blogi ajalugu ütleb, et ei ole.
Veebruaris 2011 sõitsin ringi 32:30, ja seda veel klassikat.

Üleeile tuli jube libedal rajal uisku sõites täpselt 32 minutit. Tegelikult sõitsin käte jõul, jalatõuget ma nii jäisel rajal teha peaaegu et ei suutnud. Ja see oli kolmas ring. Esimesed kaks olin proovinud klassikat ja samuti käte abil edasi liikunud.

Täna aga sõitsin värskel lumel, täiesti määrimata suusaga 31 minutit.
Uisku.
Pärast väikest pausi tegin teise ringi järgi, alguses hästi-hästi rahulikult, ja see tuli 33 minutit.

Teisel ringil mõõtsin oma sammu sagedust.
See on normaalselt sõites täpselt 1 jalatõuge sekundis ja paaris-kepitõuge 2-sekundise tsükliga.

No comments: