Tuesday, March 26, 2019

Loivamine

tldr: oskan nüüd aeglaselt krooli ujuda. sügisel seatud eesmärk on käes.

Sõber saatis oma ujumistrenni harjutused. Loen neid ja tunnen end rumalalt. Ma ei oska enamikku neist.

Mu ujumise skillset on väga piiratud:
Ma ujun konna. Rapsides on tempo 2 km/h. Just testisin, 500 m tuli veerand tunniga. Rahulikult ujudes olen veidi aeglasem, aga see-eest on super mõnus. Nagu puhkaks vees, enamiku aega libisen vaikselt vee all edasi, aeg-ajalt haaran veest käte või jalgadega ja annan hoogu juurde. Ei mingit pingutust ega väsimust. (Muidugi pole mul aimugi, kas mu tehnika on korrektne.)
Ma ujun krooli. Päriselt ehk tehniliselt ei oska, aga ma jõuan üsna kiiresti (21-22 sekundit) basseini ühest otsast teise. Ühe korra. Siis on hing väljas. Okei, tagasi solberdan ka. Aga juba aeglasemalt - tagasiteel on hingamine paigast, keha vingerdab vihmaussina, mõte läheb uimaseks, silmad ei näe, mingist rütmist pole jälgegi. Sama tunne mis kõrgmägedes hapnikupuuduses.
Muud stiilid - ei valda üldse. Selili ujuda ei õnnestu (täna proovisin). Liblikas - pole iial proovinudki.

Samas kopsumahuga otseselt ja objektiivselt probleeme pole. 25 m ujun "pimedalt" ehk kordagi hingamata ära küll.

Sügisel oli seis selline, et ka _väga aeglaselt_ krooli ujudes läks hingamine segi, tekkis lämbumise tunne. Pikalt seda teha ei suutnud.

Selgub, et nüüd suudan.
Päris ujumine see muidugi pole. Viibin vees, liigutan väga aeglaselt käsi, natuke ka jalgu. Loivamine. Laisk. Aga hapnikupuudust ei teki. Ja liigun tasapisi edasi. Ma ei tea, kui kiiresti.
Aga midagi on sügisega võrreldes muutunud. Varem ei osanud ma kroolis ilma "kihutamat" üldse olla ega liikuda, nüüd suudan.
Tore!

Nüüd saab mõelda, kuidas / mida edasi.

Edit: 
300m loivasin 8 minutiga. Hmm. 

7 comments:

Anonymous said...

Miks sa arvad, et mina oskan neid harjutusi?

Kõige olulisem osa on sul olemas, oskad väärtustada libisemist ja oskad ujuda ilma jõudu kulutamata. Lisaks on konn keeruline, 30min/km on päris hea, aga taset näitab, et sa ei kuluta jõudu ja libised.
See, et sa oskad konna, meil trennis suurem osa oskavad praeguseks sinuga sarnasel tasmel, jätkuvalt antakse 1 ots konna 1 vabalt. Konn on kroolist keerulisem (ja näiteks meres vajalikum).
Samas ka sinu põlved ja konn - võta väga ettevaatlikult. Treener on meil konnaga väga ettevaatlik, kogu aeg küsib, kuidas jalad.

Krool, proovi libiseda. Aga ilma ujuvate abivahenditeta on krooli halb õppida.

Selili, sinu ujuvuse juures, rahulikult, sirgelt, proovi ainult krooli või isegi konna jalgadega. Suunda saad vaadates vahel üle varvaste, 5m enne lõppu on lint.

Oli mõte minna reedel ujuma, umbes 20.30, Tabasalu (see on siis mõnusalt tühi ja Tabasalu bassein on puhas). Aga võib jhtuda, et ei jõua.

Kaur said...

"Minu ujuvuse juures", ha!

Ei, ma ei oska kroolis libiseda. Konnas - vabalt. Võin teha tõmbeid nii harva kui ise tahan.

TT said...

Huvitav, mul krooliga (krooli meenutava vees kulgemisega) õnnestub libiseda ja seega ilma eriliselt väsimata suht pikka maad läbida. Konnaga pole ei kiirust ega libisemist :P Krool hakkas minema kui sain hingamise paika, minu puhul iga kolmanda tõmbe peal. Aga järsu lainega pole krool tõepoolest kõige mugavam. Samas korraliku snorklimaskiga pole vahet, oled nagu kala vees.

Kaur said...

vot just, sellised märkused annavad lootust, et krool on võimalik. harjutame harjutame. aitäh :)

MIKSMAUSES said...

Igas ujulass on ju abivahendid (penost plaadid) harjutamiseks, võta ja harjuta. Krooli ujudes kui ühelt poolt käe tõstad pöörad ka pea ülesse ja hingad sisse ja välja hingad siis kui nägu on vees ja ette vaadata pole üldse oluline, sest orienteerud basseini põhja järgi. Sellil ujudes pead õppima vees selja peal lamama kui seda suudad, siis jalgade tööga juba ujud.

Kaur said...

Jaa, ma neid plaate kasutan usinalt.

Ma muidugi suudan selili lamada ja ka edasi liikuda, jalad töötavad üsna efektiivselt. Aga kui käed tööle panen ja päriselt (s.t. kiiresti) ujuma hakkan, tuleb mingi ikaldus.

MIKSMAUSES said...

Selja peal proovi ikka alguses aeglaselt, siis saad aru et päris raske on kiiresti neid liigutusi vees teha, et kiiresti liikuda kui kiiresi teed siis peab kätelabadel selline asend olema, nagu sa toetaks veele kui enda alt läbi lähevad.