Monday, October 26, 2015

Lasnamäe veerul

Eilse ööjooksu tracki vaadates torkas mulle silma suur ala Vana-Narva maantee ja Maarjamäe vahel. Kas ma olen seal kunagi käinud? Ei tule nagu meelde. Mis seal on? Võsane tühermaa? Imelik - ma olen elanud Lasnamäel ja Kadriorus, ma olen selle ala ümber jooksnud, suusatanud, rattaga sõitnud - aga ikkagi on jupp kodukanti, mida ma tegelikult ei tunne.

Täna: vara koju, rattale ja uudistama.

Sain teada, et:
- seal on suur ja üsna tasane paeplatoo,
- mida linnarahvas kasutab prügimäena,
- millel on paari maja alustatud vundamendid,
- millelt avaneb imeline vaade linnale ja Maarjamäele.

Rattasõiduks on see väga lahe koht!
Piki klindi äärt kulgeb ärevapoolne rajake ja platoo peal on külluses teejupikesi.

Sealsamas on Mäe tänav, mis võiks olla arenduse jaoks imemagus koht (kesklinna lähedal, samuti imelise vaatega), aga mille ääres on vaid armetud osmikud.

Internet teab veel, et selle klindilõigu nimi on Suhkrumäe ja et see on looduskaitse all. Tänu taevale - muidu oleks seal veel üks Lasnamäe mikrorajoon!

Linke:
- Mägi-kadakkaera blabla Maarjamäe klindi püsielupaiga blabla kaitse-eeskiri
- Suhkrumäe pildialbum Delfis
- "Haruldased taimed peatasid elurajooni ehituse Maarjamäel" @ Postimees
- Tallinna kaitsealad @ Eesti Loodus
- tänane Endomondo track





2 comments:

Arne said...

Umbes selle koha peal kus sul on 6. kilomeetri rõngas on väike platoo, kust avaneb hea vaade Viimsile. Tunne on, nagu oleks Genfi järve ääres :)

Kaur said...

Hoolikalt tracki jälgides võib märgata, et ma olen iga natukse aja tagant seisma jäänud ja vaateid vaadanud :)

Genfi järvest olen kahjuks ainult rongiga mööda sõitnud, ei osanud võrrelda.