Saturday, October 17, 2015

"Everest" @ IMAX

Läksin I. soovitusel Everesti filmi vaatama.
Kosmosesse / IMAXi (*) kinno, sest I kirjutas:
"3D muutus mu jaoks selle filmiga mõttekaks. Oli tunne, et ma olen seal."

Ees paremal Lhotse, taga vasakul Everest; minu pildistatud

Tulin pärast 45 minutit ära, sest siis hakkas põhiaction pihta. Beck tunnistas oma pimedust ja ülejäänud hakkasid otsast verd köhima. Perspektiiv kopsutursesse suremist 75 minutit 5Ds vaadata ja kuulata (**) mulle ei sobinud, ma olen selle emotsioonilaksu juba ära saanud. Lisaks oli kell 11 õhtul ja mul lapsed üksi koju jäetud.

Aga need kolmveerand tundi oli ootamatult kvaliteetne kino:
- 5D töötas tõesti suurepäraselt, efekt oli võimas ja loomulik, "olen seal" tunne oli ehe. I., olen sinuga nõus!
- Sigailusad võtted olid!!!
- Jutustus tundus tõene ja loomulik. ("Hõreda õhu" filmis kiskus esimese paari minutiga üle võlli ära.)
- Tegelased olid enam-vähem. Veidi paberist (***), aga seda paratamatult.
- Ronimine oli... enam-vähem. Päriselt 7+ km peal keegi nii ei rapsi (****), aga muidu ok.
- Tehnika oli enam-vähem. Telke ei kinnitata killustikuga mäe külge, aga muidu ok.

Päris arvusteks lugege neid:
http://blog.alpineinstitute.com/2015/10/film-review-everest.html
http://gearjunkie.com/everest-movie-review/2
http://www.newyorker.com/culture/culture-desk/what-disaster-films-miss-about-death

Valitud tsitaate sealt ja mujalt:

And despite familiarity with the story, I recommend this movie. This isn’t the time to turn up your nose just because you’ve read the book – or books. Mountaineering is on the big screen, people.

It is really really really hard for a filmmaker to honestly and effectively portray a character who slowly loses the will to live. Hollywood films are all about fighting. Characters fight foes both internal and external. So it's incredibly hard for someone who comes from that background to effectively portray a very realistic non-dramatic death in the mountains...

But there’s also a question of whether it’s possible to make the events on Everest dramatically intelligible at all. 

(*) See IMAX on mu orbiidilt täiesti ära, sest ma loen kinokavu kavad.ee lehelt ja seal teda miskipärast pole :(
(**) Kosmos rsk, keerake heli 20 dB maha või ma enam teile ei tule!
(***) Mäes on sul SITAKS aega. Sa vedeled baaslaagris KUU OTSA. Selle ajaga jõuad end ogaraks mõelda ja muretseda. Isegi "olen miljonär Texasest" sorti lihtsad egod mattuvad kahtluste ja neurooside paksu kihi alla. Mitte et Beck lihtne oleks olnud. (Ma olen ta raamatut lugenud.)
(****) Krakauer describes an agonizingly slow pace of movement, having to stop and “draw three or four lungfuls of air after each ponderous step.” “So little oxygen was reaching my brain that my mental capacity was that of a slow child.”

No comments: