Sunday, September 13, 2015

Sügisjooks / poolmaraton


Ma olen Sügisjooksul käinud Rocca-al-Mare aegadest saadik. 10 km, 21, 42. Muidugi tahaks ma ikka päris-maratoni teha. Aga valutav kand ei lasknud mul suvel joosta ja ma ei tea, kas üldse kunagi lasebki. Maratoni ilma trennita olen ma juba proovinud ja tean, et see on lollus. Viimasel hetkel leidsin - kui tervet harjutust ei jaksa, teen vähemalt pool - ja regasin ära. Stardinr 3434, kõige lõpus. Isegi nime ei pandud mu rinnanumbrile. Et noh, need lõpuotsa töllid, keda huvitab.

21 km on hea mugav distants. Saab nii kärmelt läbi, et ära väsida või tüdida lihtsalt ei jõua. Lihasevalud, krambid, liigesed, hõõrumised - see on kõik päris-maratoni teema. Mingeid toitumiskavu jooksu eel või ajal jälgima ei pea. Juua võib, aga ei pea. Pmst läksin mütsiga lööma.

Aja arvasin 1:50 ja 1:55 vahele.
Plaan:
- esimesed kümme km tempoga 5:15 .. 5:20 min/km
- järgmised kümme 5:10 min/km
- viimane 5 min/km
- vanalinna käänakute ja tõusude peale läheb 2..3 minutit lisaks
- joogipunktide peale 1..2 min lisaks 
See teeks siis ajaks ( 10 x 5.25 ) + ( 10 x 5.15 ) + 5 + 2..3 + 1..2= 1:52 .. 1:55.

Umbes nii ka läks.
Algus aeglaselt, lõpp aina kiiremini.

Algus - 2 min jalutamist!!! Üle stardijoone sain 1.20, sörkima 2:10. Seda polnud ma arvestanud :(
Olen kogu jooksu ajal kiirem kui mu ümberkaudsed ja otsin rahvasummas teed.
Linnas joostud kilomeetrid on aeglased ja ebaühtlased. Pirita teel võtan kellegi laia selja taha ja jooksen mitu km stabiilselt 5:13. Kuidagi hirmus kerge on... Korraks läheb tempo üle 5 min/km, pidurdan hirmunult - ei tohi! äkki väsin ära!
Tagasiteel ma enam väsimust ei karda ja lippan rahulikult 4:55 kandis. Püsin kahe Türi triatlonisti taga, suured tugevad mehed teevad rahva seas teed. Mingis joogipunktis jäävad nad jooma - ma ei jää ja lasen tempo lihtsalt alla, et küll tulevad järele. Aga nad ei tule. Lõpetan minut neist ees.
Linnas läheb tempo kõigil ebaühtlaseks, aga mina jätkuvalt aina parandan kohta. Toompuiestee tõusu jooksen 5:05 min/km, viimased 200 m alla 4 min/km, finišisirgel spurdin.

Finiš 1:51:30
Netoaeg 1:50:11
Koht 904 / 3000

Riietun kuivaks, võtan Reval Cafest kohvi ja veidi süüa, vaatan lõpetajaid.
Lõpuks sõidan rattaga 10 km jooksjatele vastu ja olen nende pärast rõõmus.


Analüüs:
- pmst läks kõik umbes nagu plaanitud. Algus venis ja lõpus olin sellevõrra kiirem.
- tuleb varem registreeruda ja eestpoolt alustada!!!
- tuleb endasse uskuda ja algusest saadik kiiremini joosta :)
- 21 km on mulle väga sobiv jooksumaa!
- mu kell arvab teepikkuseks 21.42 km ja tempoks 5:12 min/km.

No comments: