Tuesday, April 9, 2024

Vanainimese uued sõbrad

Akusaag:
https://loodusinvest.ee/product/stiga-akukettsaag-cs-100e-kit/

Puukäärid:
https://www.fiskars.ee/tooted/aiandus/puukaarid/powergear-x-loikur-upx82-1023625

Ma kulutan igal kevadel mõned päevad võsaga võitlemise peale. Lisaks õunapuud ja sõstrad, mida tuleb kasida. Uued vidinad teevad töö kiiremaks ja kergemaks. 

Nii saage kui lõikureid on eri mõõtudes. See Stiga on ideaalne. 25 cm plaadiga. Suuremat puud sellega ei lõika, aga selleks on mul olemas päris bensiini-mootorsaag. Enamik tööd on aga õunapuuoksad, noored pajud, vanad kirsid ja sirelid. Aku peab ootamatult hästi. Soovitan.

Varrega oksalõikur on samugi geniaalne. Jääb ära puu otsas ronimine või redeliga pusimine. Väga kõrgelt sellega ei võta, aga õunapuud ei tohigi liiga kõrged olla, eks???? Ja ka maadligi sõstraoksi on sellega mugav ja kiire lõigata, ei pea kummarduma. 

Millised tööriistad teie elu kergemaks on teinud?






15 comments:

Piret said...

Oksasaag https://aednik24.ee/tootekategooria/aiatooriistad/kasisaed
võtsin sealt väiksema,
ja aiakäärid
https://aednik24.ee/tootekategooria/aiatooriistad/kaarid/
sealt ka väiksemad käärid.
Felco on hea firma.

Kaur said...

Huvitav firma ja tooted, aitäh viitamast!

Ühtlasi - kust osta plastikust aiareha?
Mitte ükski pood ei müü.
Kõigis poodides on ainult Gardena ja Fiskarsi tooted - ja nood ei tooda sellist. Arusaamatu. Lihtne universaalne asi ja ükski aiapood ei müü.

Fiskarsi võsanuga tahaks ka. Eestis seda vist enam ei müüda, tuleb Helsingisse poodi minna või netist tellida :(

TT said...

Eestis on mul korralik täisvarustus, vanemate oma. Kanadas ajasin seni vanade oksakääride ja käsisaega läbi. Kaasa ostis sügisel varrega "Kobalt" akusae, pidin nädalavahetusel lahti pakkima aga elu ja päikesevarjutus tulid vahele, eks siis järgmine nädalavahetus. Õunapuul see aasta vaid võsud, need naksasin kääridega. Mooruspuule ja kirssidele kavas jõhkralt akusaega kallale minna.

mustkaaren said...

Kerge plastmassist nn heinareha, varrega või ilma, peaks kohe Magaziini valikusse tekkima. Suviti mõnikord näen. Ehituspoodides seda ei ole jah, on ainult lehe- ja mururehad. Isegi igasugu säästu- ja saastabrändide omi nagu pole märganud.

notsu said...

mul ei tule su käärilink hetkel lahti, aga ma arvan, et mul on samad. A. kinkis ükskord juhuks, kui ma tahan neid väärkasutada. Tal viskas üle, et ma kipun end iga huvitavama taime külge aheldama, mis meil nina maast välja pistab, nii et ta ei saa rahus masinaga niita, ja ta pakkus seepeale lahenduseks need pika varrega käärid, et ma pügagu siis need taimed tuusthaaval muu heina seest välja, kui ma viitsin. Ta isegi ei uskunud päris, et ma viitsin, aga selgus, et mulle meeldib see tegevus, ma käin mööda aeda nagu terminaator, lõkat-lõkat, olen niiviisi uskumatult suuri murutükke ära niitnud ja treenin sealjuures pahaaimamatult käsivarrelihaseid.

Meelespeade õitsemise ajal pügan nende vahele labürindi sisse.

Kaur said...

Magaziin... see on üks Tartu poekeskus "vana turu" lähedal? Ja jah, heinareha on see, mida ma tahan. Vanad on kõik ära lagunenud.

fiskars.ee on maas. Aga mu omad on ikka puu lõikamise käärid, heina või rohttaimede kallal pole nendega midagi teha.

Ma tahan ka masinaga niita!!! Ja üldse ma tahan parkmetsa, kus kuni maasti kuni 2 m kõrguseni on kõik puhas, nii et miski ei torka ringi kõndides silma ega kratsi mütsi peast. See muidugi ei klapi teiste soovidega "tahaks madalalt õunu ja pärnaõisi korjata".

mustkaaren said...

Tartus tean ma ainult Ringteel asuvat Magaziini, muidu kylastan viimasel ajal häda sunnil aint Võru kaubandusvõrku.
Viimasel ajal tuleb mul aiatöid teha kiiresti ja võimalikult võimsate abivahenditega, sest jõuvarud, seega on sõelale jäänud ainult Stihli mootorsaed, murutraktor (säästu-Ariens, aga mina seda ei ostnud, nn tavalist muruniitjat meil ei olegi), Husq võsalõikaja (vahetatava peaga) ja Fiskarsi käärid, viimased mdg materjali tugevusvaruga - elu on näidanud, et odavriistad nyrinevad, väänduvad ja lagunevad isegi lubatava mõõduga asju lõigates täiesti valedel hetkedel, brändipedeks muutusin mitte ilu pärast, vaid arvutuste tulemusel. Kusjuures yks umbes 7-meetrise varrega ladvalõikaja osutus kuivade õunapuuokste juures lahjaks ja ma pidin puude pygamise paradigmat tugevalt muutma. - kui puus on liiga palju surnud oksi, on targem saetöö kohe ära teha, niikuinii lõhub mõni torm selle puu v oksa lähitulevikus ära, ja oksakesi sa jäädki yhekaupa näksima. Loomulikult jätan võimalusel puu tervema osa pysti, sest misse aia mõte muidu oligi.

mustkaaren said...

Täna leidsin Magaziini reklaamlehe. Just see, reha Click Proline, 2 mõõtu hindadega 3.90 ja 4.50, aga e-poes olid ainult varred. 🤔

Kaur said...

Ja see "click" viitab, et sobib ainult sama sarja varrele, eks?

Aga hea viide, aitäh!!!

mustkaaren said...

Teoreetiliselt, kui reha pide on seest õõnes, saab sinna lihtsalt sirge varre sisse panna ja kruvi abil kinnitada. Samas, sellesse click-satja kuulub veel ka nt tänavahari, nii et 1 vars, mitu asja erinevateks aastaaegadeks. Aga selle hinnaklassi plastmass läheb miinuskraadide juures ja päikese käes hapraks ja ma ei usaldaks selliste yhendustega multitööriistu.

Lendav said...

Kõnelevad, et Tallinnas pidi ka Magaziin olema. Raplas on kindlasti, ma oma silmaga nägin.

Lendav said...

https://magaziin.ee/kauplused/
Teil on neid seal lausa mitu tükki.

notsu said...

Need meie käärid on ametlikult ikka samuti oksakäärid, ma lihtsalt kasutan neid valesti. Kui lõikab oksa, küll ta siis kõrsigi lõikab.

notsu said...

oksi lõikan nendega vahel ka, aga suuremate jaoks on saagi vaja.

Katri said...

Mul on isiklik Makita akuketassaag. Eksmees jauras kui selle ostsin et milleks mulle see, et tal on ka sarnaseid mitu tk. On jah, aga nendel on koguaeg midagi viga, ühele ei ole üldse sobivas mõõdus kettaid saada jne. Nüüd kasutab ise koguaeg minu saagi. Mul on nimelt sedatüüpi majapidamine, et alatasa tekib kuhugi mingi suvaline vanade laudade hunnik vm puitmaterjal, mis tuleb ära jupitada ja ahju ajada. Stihli akukettsaage olen ka vaadanud, aga kuna mul on üks väiksem juhtmega Makita kettsaag, siis pole seda unistuste saagi raatsinud veel osta.