Sunday, April 21, 2019

Out of sync

Veetsin 20 minutit, püüdes kopeerida ühte pilti telefonist arvutisse.
Harjutuse tingimused on lihtsad. On olemas:
- telefon (Android)
- arvuti (Windows 7)
- USB kaabel
- telefoni kaameraga tehtud pilt
Ja no ei oska / suuda pilti arvutisse saada.

Lõpuks saatsin e-mailiga iseendale.

Õige vastus on panna nii telefonile kui arvutile mingi pilvepõhine failiteenus külge (google, dropbox, whatever) ja faile üle selle "liigutada".
Aga see on ju jabur. Kui mul on kaks seadet ja nende vahel kaabel, siis ma PEAN saama info ühest teise. Mu armas fail peab liikuma 15 cm. Aga nüüd liigub kaks korda 1000 km.

Kuid moodsas maailmas ei pea.
Siin ma siis olen - out of sync. Nii oma failide kui uue maailmaga üldiselt.

5 comments:

Anonymous said...

Semantika ja protkollide probleem. Hea (lihtne, piisavalt paindlik) protokolli tegemine on keeruline.

Variandid on vist:
1) mängida usb pulka,
2) kasutada media transfer protocol.

Aga nüüd edasi, (1) peaks emuleerima mis formaati? (FAT16, FAT32 on suurte failide probleemidega, NTFS ei ole vaba, linuxi omad on äge puder).
Metainfo on peidetud kuhugi pildi sisse, kuidagi, võrdluseks näiteks git-s on kaasas muutuse teinud inimese nimi; mina kasutan hajusat failisüsteemi, mis paneb kirja, missugusel arvutil muudeti. Head hajusat failisüsteemi vist veel ei ole.

Varasemal ajal ostsid konkreetse telefoni jaoks kaabli, tarkvara ja siis said oma kontaktid mingis proprietary formaadis, millega polnud eriti midagi teha. Jälle semantika probleem.

USB keerukuse kohta oli USB laadimine informatiivne. Otsinguga leidsin kunagi loetust ainult lühikese artikli, mitte review-d ise, https://gizmodo.com/a-google-engineer-is-publicly-shaming-crappy-usb-c-cabl-1742719818
Need spec olid paksud.

Iphone-i podcasti (või ükskõik mis mp3) pannes kohtud itunesi ja kunstliku barjääriga, saab, aga nutad või võtad mitte pilveteenuse vaid ostad (ja ikka nutad). Android on näilisest vabadusest hoolimata veel vähem kasutaja oma.

notsu said...

Kui mul oli viimati probleem, et telefon (vana Nokia nuputelefon, netis ei käi) ei tahtnud arvutiga suhelda - mul oli vaja paar muusikafaili telefoni tõsta - , siis selgus lõpuks, et viga oli juhtmes. Kaks pealtnäha täiesti ühesugust USB juhet, aga ühega leidis arvuti telefoni üles (ja telefon arvuti), teisega mitte.

Aga pilte ei saa ma sellest telefonist ometi juhtme kaudu arvutisse saata, ainult Bluetoothiga. Sest osa infot on telefoni sim-kaardil, osa telefoni enda mälus ja arvuti näeb ainult üht neist (ma ei mäleta praegu, kumba).

Anonymous said...

Androidil pead lülitama ja määrama selle mida failidega sa tahad teha usb kaudu, on failide edastamine(mtp) ja fotode edastamine(ptp) midagi sellist, tavaliselt ta ise pakub seda alla tõmmatavas menüüs proovida tuleb mõlemaid, siis saad erinevusest aru, muidu salvesta sd peale ja pane see sd arvutisse. :)

notsu said...

Kusjuures isegi mu vana Nokia küsib seda USBiga arvutisse ühendades: kas failide edastamine või andmetalletus (viimasel juhul saab arvutist telefoni asju tõsta). St seda küsib telefon ja vastama peab telefonis, mitte arvutis.

Kaur said...

Ma olen ära õppinud, mismoodi pilte arvutisse saab.
Oluline trikk on avada arvuti device manager ja telefon sealt uninstall'ida, ja siis tagasi installida.
Aga nüüdsest alates ei tööta enam see ka, öeldakse "mingi asi on katki".