Thursday, December 20, 2018

ID kaart

Tuleb teha ülekanne ja PIN-kalkulaator on kodus.
ID-kaart appi!

0) ID utikas käima. ID kaart on arvutis, korras, kehtib, utikas loeb-näitab andmeid.

1) Firefox, swedbank.ee ette. Sisselogimine ei õnnestu. "Kasutaja tuvastamine ebaõnnestus! Veenduge, et ID-kaardi lugeja on arvutiga ühendatud ning ID-kaart oleks kaardilugejas blablabla".

2) Chrome, swedbank.ee. Sisse saab logida. Edu!!! Makse allkirjastamine ei tööta.

3) Mul on aktiveerimata mobiil-ID. Aktiveeriks ära?
Google leiab https://www.id.ee/index.php?id=36820, see suunab https://taotlus.politsei.ee/. Politsei leht karjub - insecure connection, SSL issuer unknown. Ilmselt vana leht.

4) Avaks https://taotlus.politsei.ee/ teises brauseris? Leht avaneb. Kinnituseks tuleb anda digiallkiri. See aga ei õnnestu, mingi obskuurse veaga.

5) ID abileht ütleb, et tuleb brauseris extensionid üle kontrollida. Kontrollin. Kõik nagu oleks.

6) Uuendame ID utiliidi ära. Arvutile ka reboot. Ehk see aitab?

7) Firefox - kõik on sama, panka sisse ei saa.

8) Chrome - oo, veateade on muutunud! Annab lootust.

9) Pärast mitut katset õnnestub Chromes makse allkirjastada.
Ma ei tee midagi teisiti kui varem (sest mis seal teha? sisestad andmed ja vajudad "allkirjasta"), aga ühel hetkel küsib arvuti PIN2 koodi ja makse ongi tehtud!

Õnn!

Ajakulu: pool tundi.

5 comments:

Anonymous said...

Sitt ühendus Jumalaga. :)

notsu said...

Hiljuti (viimase poole aasta sees) uuendati eurlexi portaali. Popimaks ja noortepärasemaks, sest oletan, et uus kujundus on mõeldud peamiselt mobiilisõbralikuks.

Mobiilis läheneda pole proovinud, aga arvutis selgus kohe, et Firefoxiga uus kujundus ei tööta - avalehekülg tuleb lahti, aga õigusaktide tekste ei kuva. Arvasin, et viga on minu vanas arvutis, kus on vana tarkvara, aga tutkit - selgus, et Firefoxis ei töö-ta-gi.

Miskipärast arvan ma, et see on kaalukam kui nutifonisõbralikkuse antav eelis - sest ma tahaks näha inimest, kes sadade lehekülgede pikkusi direktiive telefonis skrolliks. Aga eri brauserites töötamine on VAJALIK - isegi ühes ja samas arvutis, sest vahel on vaja, et eri akendes saaks portaal lahti olla eri keeltes, aga seda vana bugi, et ta paneb ühes aknas keele muutmise peale kõik aknad sellesse keelde, ei ole nad ikka veel ära parandanud.

notsu said...

a mis netis id-kaardiga allkirjastamisse puutub, sis mul on enamasti tekkinud probleeme süsteemi aegluse tõttu - allkirjastamise hüpikaken tuleb nii aeglaselt lahti, et ma jõuan "allkirjasta" nuppu mitu korda klikkida (sest ma arvan, et esimene kord touchpad ei töötanud, ta on vahel selline); no ja siis tuleb neid lahti mitu tükki korraga ja see ajab süsteemil juhtme kokku.

ep said...

Aa, see on siis mingi üldisem id-kaardi jama. Mul ka see probleem, et ei pääse id-kaardiga panka sisse. Samas digiallkirjastada saan. Ja tulirebane on mul brauser. Et siis peaks teise brauseriga proovima... Ma küsisin pangast, ega see nende probleem pole ja nad väitsid, et ei ole. Nii et hoopis id-kaardi haldajalt tuleb küsida.

Anonymous said...

Sul läks hästi, ainult 30min.

Kevadel läks mul id kaardiga ülekande tegemiseks liialdamata 1.5 päeva ja oluliselt rohkem tööaega kui 30min. Ma ei mäleta, mida kõike ma proovisin, kindlasti suhtlesin ka tehnilise toega. Kuna mul enam FB ei ole, siis ma ei saa viidata või meenutada.
See jama oli aktsepteeritav umbes 10a tagasi.