Saturday, December 9, 2017

Lenovo 520S Ideapad

Ostsime arvuti. 
Tavaline W10 läpakas. OS installisin ise üle.

Ootus, et see lambist tööle hakkaks, osutus aga asjatuks. 
Wifi imeb nagu.. maiteamis. Speedtest.net näitab download = 0.1 Mbps. Otse wifi ruuteri kõrval.

Lahendus: google, ideapad blah wifi slow. 
Probleem on levinud, eri arvutite ja sama chipsetiga. 
Lahendusi pakutakse palju ja erinevaid. 
Konfigureerisin järjest igasugu asju küll UI-st, küll käsurealt.
Päriselt aitas vist wifi ruuterist WMM=OFF seadmine. 
Nüüd töötab - vähemalt koduvõrgus. 
Mis saab suva välises võrgus, kus mind ruuterit seadma ei lubata? Ei tea.

Miks ei või inimene osta arvutit ja nõuda, et see lihtsalt töötaks?
Miks peab maailm olema nii keeruline?
Kas me ikka tahtsime sellist?
Sest ise me teda selliseks ju ei teinud, egaju???

6 comments:

Anonymous said...

Ja artikli sisuks ongi üks "."?

Mitte näiteks, et wow, kui kiirelt tõmbab torrentist asju?

Kaur said...

Kirjutasin veidi juurde :)

Ma ei oska vist ühegi arvuti kohta enam "wow" öelda.
No tore, kui on selge ekraan ja mõnus klaviatuur, aga kiirus? mis näitaja see enam on?

Anonymous said...

Inimene ostab raua.
Laseb ostetud softi üle.
Installib sinna GNU/misiganes..
Lisab surfamiseks Tor'i ja Tail'si.
Ning siis kui ähkeid ja ohkeid ei kuule,
siis on Tarbijakaitseameti liinid tulised...
miks minu ostetud arvuti ei tööta nagu Snowden'il?!
...
See mõttetu WMM ei puutu üldse asjasse, ega ole oluline.
---

Kaur said...

Jaa palun, tule näita mulle oma gnu-tor-tails arvutit, millega kasutaja normaalselt hakkama saab.

Nõutav tarkvara: microsoft-word-compatible tekstiredaktor, rõhuga toimetamisel ja muutuste jälgimisel (review / track changes).

Anonymous said...

Meil oli siin aastakümneid strateegilised raketibaasid.
Kas keegi meist oskab neid 12 tuumapeaga vidinaid ohjata?
Noh, need toimetai enne minama kui matsid asja nägidki.

Nüüd on meil võimalik kasutada tarkvara, millest Exceli
arendus üksi maksab rohkem kui inimese Kuul käimine kokku.
Matsirahva üleolevat halvustust exceli tabelitesse see ei sega.

... ja siin tuleb kohe tüüpiline eestlane on vinguga esile :D
ma olen ostnud raske raha eest endale mandritevahelise windowsi,
aga see ei toimi? See ei saagi toimida kui selleks pilooti ei ole.
---

Kaur said...

Siis mis?
Ma olen ka seda tuntud Soome opsüsteemi kasutanud, ammu enne 1.0 riliisi, rääkimata veel vanematest uunikumidest nagu videoton (ungari koopia prantsuse minist) ja vax/vms mis kõik. sco, cromemco.. a see ei aita mu windowsi tööle.