Friday, October 4, 2013

Scott Scale 29 Pro (-ov)

Eiei, ma ei ostnud uut ratast. Aga käisin sellega sõitmas. Pirita metsas - samal rajal olin eile omaenda rattaga.

Järeldused
- ei, ma ei saa aru, kas 29" veereb hästi või ei, sest rehv oli suht tühi
- künklikul rajal ja laskumistel on muidugi täiesti teine tera kui mu linna-mtb
- juhindub hästi, kiirendab jne. Proffide "impulsimoment sõltub ratta raadiuse RUUDUST" vead minusugusel tunda ei anna
 - mu hädad maastikul on vähemalt osaliselt rattas kinni.

Mul on tunne, et Merida on mulle väike. Ma olen seal peal liiga "küürus", ja vist ka liiga ees. Laskumisel on tunne, et käin kohe üle nipli - seda ka siis, kui pepu nii taha upitan kui veel saan. Scottil oli asend palju tasakaalukam.

Sama - takistused. Merida tahab mu iga juurika peal üle visata.

Kõige veidram probleem on aga mu sadula asend. Scottiga tagasi tulles kruttis vaatas mehann mind ja kruttis sadula 5 või 10 cm madalamale. Et see olla õige asend. Sama on varem mulle tehtud ka Merida-ga. Aga mulle meeldib, kui sadul on KÕRGEL. Krt teab miks... Mugavam tundub sõita? Järgmine kord lasen siis oma ratta sadula alla ja vaatan, mis tunne on.

2 comments:

Anonymous said...

Ma kurtsin, et ratas hakkab põlvedele ja tulemusena lasti ka mind sadulaga allapoole. Madalama kõrgusega harjumine võttis kõvasti aega ja nii mõnegi sarvilise. Kõrge sadulaga on vajutades rohkem jõudu.
Tulemusena sõidan natukene kiiremat väntamist vajava käiguga, iga vajutus on natukene väiksema jõuga.
Leitud ja minule sobiv hea kõrgus: kandadega vändates lähevad põlved sirgeks, aga puusad veel ei liigu.
J.

Anonymous said...

Kui sadul on liiga kõrgel, siis hakkavad puusad üle-alla käima ning kaotad efektiivsuses. Samas 10 cm alla lasta on selgelt liiga palju. Tavaliselt sätitakse sadulat ikka millimeetrite skaalal.