Saturday, January 30, 2010

Digiretsept, käi pärakusse!

Reede õhtu.
Olen apteegis.
Lapsele on rohtu vaja.
Retsept mul on - digitaalne.
Rohi on apteegis olemas ka. (Erinevalt kahest eelmisest apteegist.)
Aga mulle seda ei müüda, sest süsteemis on mingi kala ja "ei lase".
Süsteem muidu üldiselt töötab, apteeker näeb retsepti ja näeb väljakirjutatud rohtu ja kõik nagu oleks... aga ei saa!

Ainus lahendus - retsepti kirjutanud arst peab uue, paberil paberi andma.

Sitt, ütlen ma. Mitte seepärast, et on vigu - vigu juhtub. Aga vigu peab saama lahendada. Kas süsteemi sees või süsteemiväliselt, inimeste abil.

Mismõttes "keegi ei saa olemasolevat retsepti parandada"? Ilma administaatorita IT-lahendust keegi aastal 2010 vaevalt teeb. Või teeb?

Mismõttes "ei saa retsepti praegu kätte anda ja pabereid pärast korda ajada"? Haigus oli larüngiit; väikelaste jaoks on see väga ohtlik, kuna ilma kiire ravita võib laps kõritursesse ära lämbuda.

Mismõttes "on vaja sama arsti, kes retsepti kirjutas?" Miks ei või proviisor digiretsepti tühistada ja selle paberkoopiat ise välja kirjutada?

Kõik viitab sellele, et süsteem on tehtud arvestusega, et vigu EI JUHTU. Ajalehti, mis halavad digiretsepti kaladest üle päeva, süsteemi haldajad ilmselt ei loe.

Kuna Mustamäe lastehaigla töötab 24/7, sain vajaliku paberi ja rohu siiski samal päeval kätte. Laps jäi ka ellu. Aga inimesed, kes lõid süsteemi, mis lihtsalt protseduuride puudulikkuse tõttu elusid võib maksta... käige, palun, topikusse!!!

Edit:
Nagu selgub, oleks saanud kõik kohapeal (apteegis) korda; selleks on operaatorteenus.

1) Ilmselt arvas apteeker, et lihtsam on mul Mustamäel Lastehaiglas ära käia kui neil korra helistada.

2) Ma küsisin - haiglast - telefonitsi, et ehk on võimalik retsept süsteemis ilma minu kohaletulekuta ära parandada. Sellist võimalust eitati ägedalt. (Lastehaigla rahvas on VÄGA meeldiv-viisakas-vastutulelik, aga sellist võimalust nende sõnutsi lihtsalt POLE OLEMAS.)

3) Ehk oligi retseptil sedasorti viga, mida parandada ei anna? Ma sain aru, et viga oli selles, kuidas konkreetne preparaat(adrenaliini 1ml ampullid) reptseptil kirjas olid. Samas.. ei usu nagu.

Edit 2:
Ehk siis, veaolukordadele on tegelikult mõeldud ja lahendus nende jaoks on olemas. See, et seda kasutada ei osata / taheta, on... noh... normaalne. Telefonitoe otsas rippumine on tülikas ja kallis. Lihtsam ja odavam öelda kliendile "jookse ise". Kui ma oleks apteegis kõvemat kära teinud, oleks ehk kõik kohe korda saanud?

Ma olen lapsevanemana ikka veel paras algaja.

Igatahes oli mu esimene reaktsioon - süsteem maapõhja sõimata - vale.

No comments: