Sunday, July 29, 2012

Mummy Mountain, 3514 m

Taustainfo:
Spring Mountains on jäänukmäestik Nevadas, Las Vegase külje all.
Mummy Mountain, 3514 meetrit, on selle kõrguselt teine tipp. 
Eemalt vaadates on mäel sarkofaagi kuju, sellest ka nimi - Mummy.

Lõuna-Nevada mägede maastik on keeruline. Nõlvad on üldiselt lauged, aga neid liigendavad järsud kaljud ("cliff band"), millest üles- ja allasaamine on keerukas. Vaatad kaardilt - mul on piirkonna 1:24000 topo - mine ja jaluta! Aga kui ronima hakkad, on igal pool sein ees.

Ma olen Mummyst korduvalt mööda matkanud, aga täna käisin tipus ära.

Mummy otsa ei vii ametlikku rada. Tippu saamiseks tuleb rajalt õigest kohast ära keerata, ületada pikk vastik veerise-nõlv ja leida üles tipuplatoo peale viiv "class 3 chute". Class 3 tähendab USA keeles, et käiku lähevad kõik jäsemed, aga ohtlik pole ja julgestama ei pea. Veeris on tüütu, astud sammu - vajud pool tagasi. Aga 2/3 teed on puhas kõndimine ja tõusta tuleb vaid 1100 meetrit. Kerge mägi, kui vaid rada tead!

7:00 sõidan Las Vegasest hotelli eest välja.
8:00 olen "mägedes", Mt Charleston Visitor Centeris.
8:15 olen raja alguse parklas, 7800 jalga / 2370 meetrit. Ilm on mõnusalt jahe, eriti pärast Vegase 43C põrgut.
8:30 asun Trail Canyon Traili pidi teele. Rajal on uskumatult palju rahvast, kümneid inimesi. Lobisen palju - kõik teavad mingitpidi Eestit. Ühe matkaja lapse klaveri-õps on MarkKostabi ema. Imetabane!
9:30 olen TCT ja North Loopi ristil, 9330 ft / 2850m. Siin on avar ja ilus. Ronin lähedase nuki otsa ja vaatan vaateid.

Uurin siin võimalust tulla tagasi teist teed pidi, üle Mummy Springsi. See mõte laidetakse maha. Pmst olla võimalik, aga... Kaardi järgi tundub see aga nii triviaalne, et plaanin siiski proovida.



Pildil on ees rada, taga Mummy "kõhu" osa.
Mets on põlenud 1950. aastatel!!!

10:00 jalutan mööda NorthLoopTraili Mt Charlestoni poole.
10:50 Siksakkide lõpus 10300 ft peal tuleb rajalt rusunõlvale ära keerata. Rusul liikuda on jube vaev, kõik täiega liigub jala all, tasakaalu pole ja aina vajud alla tagasi. Püüan okastaimedest kinni hoida, ja mitte kukkuda. Ukerdan mis hirmus, kogu aeg on kõik neli jäset töös.
11:10 Olen hoidnud liiga paremale! Trahviks saan traaversi selsamal rusul. Kõrgust on üle 3 kilomeetri, liikuda on raske.
11:30 Jubeda vaevaga saan mäe harjale. Ühelpool paistab Kyle kanjon, Mt Charleston, põlenud mets mäeküljel. Teisel pool on kõrb. Mürtsub trumm - all oleva kuurordi lärm tuleb tuulega siia välja. Ja harjal on väike rada.
12:00 Hari viib tipuplatoo järsu seinani. Ronitav lõhe (kuluaar? inglastel "chute") viib sellest üles. 12:05 Jõuan platoole, vaatan üle ääre alla, ilus! Kaugelt paistab Las Vegas. Platoo ise on samuti nunnu, värviliste kivimite ja sakiliste igimändidega.
12:30 Tipus! Siin on suur tuur (laotud kivihunnik), väike USA lipp ja tipulogi. Istun maha, puhkan, joon, kirjutan tipupäevikusse oma nime.


Siis kulutan tunni, otsides tipust teisele poole alla minevat rada. Aga ma ei leia seda: platoo servad on igal pool nii järsud, ma ei näe varianti kukkumata alla jõuda. (Hiljem otsin netist õige koha üles, aga sealtkaudu minna poleks ma üksi söandanud.)

Seega naasen sama teed pidi. Kukepea! Klibul libisen mõnuga. TCT / NLT ristmikul pean väikse loengu Spring Mountainsi huvikohtadest (kõrgemad tipud, Mummy nimi ja kehaosad, kaks lennuõnnetust), näitan paistvaid lumelaike ja olen rahvale üldse giidi eest. Viimased 500m kõrgust lihtsalt jooksen alla, 20 minutit.

Tehtud!

Lingid
Mummy Mountain @ Wikipedia
Spring Mountains @ Wikipedia
Raja kirjeldus localhikes.com lehel
Raja kirjeldus summitpost.org lehel

Eelmised korrad samas mäestikus:
Mina Mt Charlestonil, I kord ja pildid
Mina Mt Charlestonil, II kord ja pildid
Mina Mt Charlestonil, III kord üle Devils Thumb shortcuti

1 comment:

Anonymous said...

I am really loving the theme/design of your blog. Do you ever run into any web browser compatibility issues?
A couple of my blog audience have complained about
my site not working correctly in Explorer but
looks great in Firefox. Do you have any solutions to help fix this
problem?

my website how to get more followers on instagram