Monday, April 4, 2022

Mitutsugu matkatarkusi

Ära rapsi, vaid tee kõike rahulikult. Kiirustamine tekitab kätele / küüntele väikeseid vigastusi ja need on tüütud. 

Ära higista, kui vähegi võimalik - see tekitab mitmesugust jama.

Meriinost alukaid vaheta iga kahe päeva tagant (ja vahepeal siis niisked salfakad).

Apteeki kaasa kõhurohi (loperamiid) ja päikeserohi (aloe vera geel). 

Võta soe magamiskott.

Hangi veekindlad saapad / jalatsid. Minu omad seekord polnud :( 

Võta kaasa oma nuga.

Võta kaasa nõudepesuhari. Saab lumega nii nõusid pesta, et kindad on käes - sellest on palju abi.

Ole hästi rahulik. Ma üldiselt ei suuda, aga proovin, ja tundub, et saan selles tasapisi paremaks.

Lepi ette sellega, et kõik läheb teistmoodi kui plaanis oli. Las läheb.


14 comments:

Epp said...

Kõik väga asised soovitused, omal nahal järgi proovitud.
Kus sa seekord käisid?
P.S. Mul on miksipärast raske uskuda, et sina ei suuda (matkal) rahulik olla.

Kaamos said...

Viimane lõik kehtib kõige kohta. Kohe absoluutselt kõige kohta!

notsu said...

ja sealjuures pole see argument, et plaan tegemata jätta, sest nagu ütleb üks teadlane, kes meil trupis tantsib: "kui sul on plaan, läheb plaan persse. Kui plaani ei ole, läheb KÕIK persse."

Kaur said...

Epp - Norras, suusamatk, kaheksa päeva.

Notsu - mu elukutselisest sõjaväelasest sugulane ütleb umbes sama. "Plaani võib ja peabki vajadusel muutma, aga plaan peab olema."

TT said...

Plaani koha pealt oponeeriks: Ma tean alati plaani ja seni on matkadel ja reisudel kõik läinud plaanipäraselt ja ma pole just vähe matkanud ja reisinud. Ei kujuta ette kuidas saaks üldse ilma plaanita??? Edu saladus on plaani paindlikkus! Midagi ei pane kirja kellaajaliselt (v.a., lennupiletid) või kohustuslikus korras: kavas teha seda ja teist sel või teisel ajal, päeval sõltuvalt asjaoludest, enesetundest, tujust, ... Ja imede ime, kõik mis meeldib ja tore saabki kenasti tehtud. Milleks ennast ja teisi puhkuse ajal mingi konkreetse ja täpse ajakavaga stressata?

Kaur said...

TT, sa ju ei oponeeri, vaid ütled umbes sama mis meie.

Matkadel löövad plaani sassi:
- ilm,
- grupiliikmete vigastused,
- grupi väsimine või vastupidi - ootamatu tugevus.

Eelmisel nädalal lendas algne plaan kildudeks, kuna lund oli väga palju, liikumine väga aeglane ja plaanitud ringi tegemine oleks olnud lihtsalt riskantne.

Paar nädalat tagasi käis mu naine lastega suusamatkal. Seal lõi tuisk neid kohe esimese päeva rajalt tagasi ja plaanitud majja nad ei jõudnudki. See on mägimatkal täiesti tavaline. "Istume päeva või paar tormivarjus" on sisuliselt plaani osa ja selleks arvestatakse tihti varupäev või kaks.

Fagarase matkal olime jälle tugevamad kui arvasime ja tegime matka kolmandiku võrra pikema.

Kõige ekstreemsemal juhul suri meil grupijuht keset matka ära ja mina pidin ta surnukeha ja pruudi Himaalajast Eestisse korraldama.

Indigoaalane said...

Väga head tähelepanekud.

plaanide osas ütleks, et minu jaoks on peamine, mis plaanid uppi lööb nn valesti planeeritud aeg. Ja see kehtib isegi üksi matkamise korral. Ja nii üht kui teistpidi ( vähe ja palju)

Kaur said...

Epp: "Mul on miksipärast raske uskuda, et sina ei suuda (matkal) rahulik olla."

Hahahaa... ausalt ka. Ma olen närvipundar. Õnneks olen aastatega õppinud seda paremini varjama.

Epp said...

Närvipundar… no ma ei tea. Ilmselt siis varjad seda VÄGA oskuslikult, sest niipalju kui ma aru olen saanud, oled sa korduvalt matkajuht ja/või organisaator olnud, ja seda tööd närvipundar küll teha ei saaks.

Epp said...

Ning jaa, ka minu meelest ütleb TT sama mis teised - Plaan peab olema, aga soovi/vajaduse korral oldagu valmis seda muutma. Sest noh, kümne küünega Plaanist kinni hoidmine, et tulgu või surm... eks mõnelegi jäärapäisele on see va surm just seetõttu tulnudki, et Plaanist lahti lasta ei raatsi (kui nüüd ekstreem-matkamisest rääkida).

Kaur said...

Omaenda sõpradele matka korraldamine on mahukas, aga muidu tore ettevõtmine. Seal tekivad küll omad närvilisuse elemendid... aga üldiselt on see sihuke tore tegemine. Räägid inimestega, uurid nende huvid ja soovid välja (või tuvastad nende puudumise) ja no korraldadki.

Närviline õhk tekib siis, kui oled kellegi teise üritusel (ja pole vahet, kas see on matk või koolitus või maskiball) ja siis on asjad ligadi-logadi ja inimesed omavahel pahased.

Sa mu eelmist kommentaari muide lugesid...?

Epp said...

Jaa, ma lugesin küll su eelmisi kommentaare - mida sa konkreetselt silmas pead?

313 said...

Rapsimisega ja närvilisusega on jah nigelasti. Aga pole jälle hullu - ka selle vastu saab kõutsimisteenust osutada. Variandid on kiirem ja väga valus (seda tavaliselt kasutatakse koduloomadel) või leebe, aga see-eest üsna aeglane ja esialgu arusaamatu. Aga hea on see, et vähemalt on patsient juba probleemist aru saanud.

Kaur said...

Ooo tere, lugupeetud 313 :))