Thursday, January 6, 2011

Sport 2010 - kokkuvõte

Kuude kaupa
jaanuar - veebruar - märts - aprill
mai - juuni - august
september - oktoober - november - detsember

Vorm üldiselt
Blogi seda ei näita, aga talv-kevad oli mitmes mõttes suur must auk.
Kaal tõusis vahepeal 95 kg peale.
Suvine triatlon näitas selle objektiivselt välja ka.
Aasta lõpuks olin tagasi alla 90 kg ja kõik on üldse palju parem.
Rogaini normaalne tulemus, sügise ronimistrennid ja talve alguse suusk ütlevad, et kõik paraneb.
Käisin Medicoveris koormustestil, aga targemaks ma sealt suurt ei saanud peale tõdemuse "trenni võib teha küll".

Võistlused

Tartu SuusaMaraton, 21. veebruar 2010
Katkestasin 35 km järel - kõhuhädast tingitud üldine nõrkus.
Kogemusena oli aga väga hea. Enne kartsin suusa-massiüritust, nüüd ootan kannatamatult järgmist.

Skype triatlon, 11. juuli 2010
Uskumatult nõrk olin. Kustusin niimoodi ära, et endal on siiamaani imelik meelde tuletada.

Taevaskoja rogain, 2. oktoober 2010
Läks superhästi.
Võistkond: mina + Veiko, "Kus ma küll olen???" sildi all, HH
Tulemus: 97 punkti, koht 84 / 377
Rajal: 7 tundi 43 minutit
Teekond: 50 km (GPS-ilt), 37 km (linnulennult)

Jooks
Kilomeetrid on kokku lugemata (ja pole vist ka vaja).
Ühtegi otsest jooksuvõistlust polnud - päev enne sügisjooksu tegin rattaga avarii.
10 km aega hindasin sügisel (puht enesetunde järgi) 47-48 min peale.
Korra käisin jooksupartner.ee (Margus Pirksaar) trennis. Väga õpetlik oli, kasu ilmselt kogu eluks.

Orienteerumine
Jõudsin vaid paarile päevakule ja needki kõik kergel maastikul.
Ühtegi seiklusspordi üritust ei võtnud, xdreamile end ei regand, jne.
Ainus umbeski O-võistlus oli seega rogain, mis tuli üle ootuste hea.

Ronimine
Kevadel paar korda jääl. Mõnus!
Sügisel käisin mõni kuu regulaarselt (2 x nädalas) ronimas, enamajaolt koos lastega.
Ja hakkas nagu täitsa koitma.
Aga siis tuli lumi maha. :)

Ratas
Plaan oli rattaga lihtsalt aeroobset teha, aga see lendas suuresti tuulde, kuna ei leidnud kaaslasi.
Käisin ühel ratta-kolmapäevakul ja sain aru oma nõdrast sõiduoskusest, mispeale harjutasin pärast usinalt MTB-ga maastikul sõitmist.
Ratast tuleks 2011 palju rohkem teha - just "põhja" ja kaalulangtuse mõttes.
MTB on ka lõbus, aga selle päriselt nautimiseks peaks ma olema noorem ja julgem.

Suusk
2009 / 2010 hooajal sõitsin täpselt 300 km ja eeskätt klassikat.
2010 / 2011. Tänaseks (6 jaanuar) on mul juba 240 km suuska jalas.
Suusatamisest peaks eraldi kirjutama. Pmst on mul tunne, et esimest korda elus oskan klassikat sõita. Selleks olen lugenud, netist videot vahtinud, teadlikult tehnikat sõitnud.

Traumad, õnnetused ja muud tervisehädad
Peaaegu polnud.
Üks ratta-avarii - auto sõitis mulle rattateele ette. Haav kõhus + marrastused.
Talvel põdesin angiini.
TM ajaks sain laste käest kõhutõve.
Talvel kukkusin kodu tagatrepil ja põrutasin selja ära.
Suvel sain joostes miski jalahäda - ei saanudki teada, millest - läks ise üle.
Sügisel MTB-d õppides kukkusin palju, aga sain vaid marrastusi.
Ronimisega sain korraks näpuliigesed haigeks.

Vidinad

Uued suusad + saapad + kepid. Madshus Terrasonic, klassikasuusk. Saapad läksid 300 km järel katki (ninaklamber murdus ära), aga A&T vahetas nad ilma ühegi küsimuseta välja.

Rattalamp, kallis ja korralik. Sellega saab ka täispimedas sõita. Hea ost.

GPS-kell, Garmin Forerunner 405. Meeldib. Muudab raja valiku nii jooksus kui suusas palju vabamaks.

Köis, kui vaja sõbraga Lasnamäel ronimas käia. Siseseina oma - odav ja lühike, õues sellega ei roni.

"Hea suusaõpik". Kati ostis, mina lugesin. Üsna kasutu, kahjuks.

Otsin sõpra :)
Põhipuudus on kaaslas(t)est, kes mu'ga metsa või parki kaasa viitsiks tulla. Lühikesi trenne võib ise ka teha, aga 2-3 tundi sörki, suuska või ratast üksi libistada on ikka paras piin.
Oma tuttavad olen kõik ära tüüdanud. Kui ikka telefonni öeldakse tere asemel "ei kaur, ma ei tule ka täna sinuga suusatama. piip-piip-piip", siis olen ilmselt liiale läinud.

Niisiis... kes tahab ükskõik mis ala aeroobset trenni teha... võib kirjutada kaur@obs.ee või helistada 5058952 :)

4 comments:

Anonymous said...

Kellele aeroobne, kellele väga piiripeal. Juhani

kaur said...

Juhani, seda enam pead metsa tulema!!! See, millele vihjad, oli mu selle talve konkurentsitult aeglaseim suusaring.

Reinumag said...

Ei ole kohe ühtegi sõpra??

Mind võib alati utsitada
a) jääd ronima (kõik vajalik raud- ja köisvara olemas)
b) lihtsalt ronima
c) orienteeruma

d) jooksmine on kah OK
e) suusatamine ei kuulu praegu kahjuks prioriteetide hulka

M

313 said...

see on sinu vilets karma, et sa uisutama ei tule (ja õigel ajal ronima). jääronimise poolt ka, eriti kui khm, keegi õigesse kohta ka transpordib.