Monday, June 22, 2020

Ujumisest

Käisin sügisel virgalt basseinis ja talvel kursustel.
Kas sellest on abi olnud?
Vastuseid.

1) Ei. Ujun sama kiiresti kui 10 aastat tagasi.

2) Jaa. Minu vanuses on normaalne, et kehalised võimed langevad. Kui ujun sama kiiresti kui 10 aastat tagasi, siis on super hästi ja järelikult on tehnika parem.

3) Jaa. Ma suudan ülekandega krooli (catch-up crawl) ujuda väga pikalt. Ja eesmärk oligi "suuta järjest krooli ujuda".

4) Ei. Ma ei suuda ujuda päris krooli ega selili. Selili ujumise võimetus on vist mingisugune puue. Võimalik, et tegelen sellega sügisel edasi. Või ei? Selili ujuda on niikuinii vastik, pole mingit mõtet seda kuidagi paremini selgeks saada.

5) Jaa! Ma naudin ujumist nii nagu ei iial varem. See on samasugune kaif nagu jooks või uisutamine või rattasõit. Mina. Liigun. Iseenda. Jõul. Edasi. !!!!


Nädal alguses oli sant ilm. Mul on kevadest alles Mustamäe ujula 10 x kaart. Käisin ujusin siis kilomeetri toda pool-krooli. 26 minutit. Loodan, et ma ringe õigesti lugesin.

Vahepeal olen käinud paaris järves (Pahkla, Viitna Kõverjärv, Viitna Pikkjärv) ja meres.

Täna - Väinjärves. Ujusin 2 km. Risti üle järve, siis idatippu, tagasi. Rohkem konna, aga lõpus päris palju krooli. Aega ei võtnud, kuid liikusin üsna virgalt. Ära ei väsinud. Isegi sellist tunnet ei tekkinud, et võiks. Kogu aeg oli hea.

Ja see viimane on tegelikult ainus, mis loeb!

Muuga sadam. Tundmatu autori töö

7 comments:

notsu said...

mismoodi see on, et selili ei oska ujuda? ei seisa selili vee peal või on raske (piisavalt kiiresti) edasi liikuda?

(küsib inimene, kelle jaoks seliliasend on vees puhkeasend, kui ma vahepeal tahan niisama vees pikutada.)

Kaur said...

Selili puhata - saan, väga mugav ei ole

Selili edasi liikuda, nii et käed on keha kõrval ja jalad sulistavad - saan, ja liigun kenasti edasi ka.

Aga kui tõstan käed üle pea, et päris käetõmmet teha - läheb vesi ninna. Üli-vastik. Hakkan uppuma, pean end selili ajama ja pikalt läkastama. Mingit rohtu selle vastu ma ei leidnud. Igasugu soovitusi olen saanud ja proovinud - ei ole aidanud. Olen teisi ujujaid vaadanud, videod vaadanud, igasugu harjutusi teinud - ei ole aidanud. Nojah siis.

Trennis ujusin selili ninaklambriga. See täitsa töötas.

Kaur said...

.. selili asendist kõhuli ajama, muidugi.

notsu said...

aa, see on tuttav probleem, mul voolab samuti vesi liiga kergesti ninna (ma ei saagi pmst nägu veest läbi viia sellise klassikalise kroolihingamise loogikaga, sest vesi oskab ikka sisse voolata - vbla on asi selles, et sissehingamise ajal voolab jääkvesi mööda nägu ikkagi ninna, mis siis, et vee peal), aga ma olengi tavaliselt leppinud sellega, et käed ulbivad niisama ja jalad on mootoriks.

Päris väiksena sain isegi veekukerpalle teha, aga hiljem mitte. Ei mäleta täpselt, vbla toimus see muutus pärast ninaluumurdu, see võis siinused natuke paigast ära lüüa.

Kaur said...

Mul kõhuli / krooli / konna ujudes pole probleemi. Pea on kogu aeg vees ja hingan õigesti.

Kuid kukerpall - sama - isegi mõte sellest tundub võimatu. Vesi tuleb ninna ju?! Pmst tean, et välja hingamisega saab seda kuidagi takistada, aga...

notsu said...

jah, mul ka.

pmst ma oskan seda endiselt teha, aga tean, et selle hind on lõikav peavalu, kui vesi läheb sinna, kus ei ole tema koht.

Kaamos said...

Väinakalt Ervitale (üle järve) olen ujunud üks kord, siis leidsin, et sel justkui pole mõtet. Umbes nii, et ma ju tean, et jaksan ja kellele ma seda tõestama pean või nii. Ujumiskoht on muidugi hea, võrdlemisi ülerahvastatud, aga hea.
Meri on parem... :)
Kursusest oli sul kindlasti kasu. Kui mitte muus osas, siis loe oma punkt number kahte.