Avarii Sõpruse puiesteel (mitte minuga)
Sõidan Sõpaka rattateel Koskla peatuse juures Mustamäe suunas, kui kuulen kriginat.
Väike sõiduauto teeb tee peal piruetti. Tema taga olev seguauto pidurdab, aga lõpuks sõidab sõiduautole külje pealt risti sisse. Lükkab sõidukat veel natuke edasi ka. Kuidagi saab pihta ka kolmas auto, kaubik. Siis jäävad kõik seisma. Kaks sõidurida on blokeeritud, kõige parempoolne õnneks vaba. Sõiduauto mõlemad küljeuksed on lömmis ja auto ise lopergune.
Helistan 110, kirjeldan olukorda. Proua miilits uurib mu käest, et mis ja kus. Ma ei oska vastata küsimusele, kas seguauto on veoauto ja kas juhid olid kained. Kõne ajal tulevad inimesed autodest välja, kõik on ilmselt terved. Lõpuks soovib politsei, et ma läheks juhtide juurde ja uuriks, et ehk nad saavad omavahel kokkuleppele. Mina arvan, et kui on mitme auto kokkupõrge keset Sõpruse puiesteed, võiks ikka patrulli välja saada. Vaidleme natuke, siis panen toru ära.
Sõidan Sõpakat pidi ülespoole, natukese aja pärast lendab patrull Kristiine suunas.
Dispetšeril on ilmselt protokoll, mida ta järgib. See sisaldab küsimust "kas juhid on kained?", aga mitte "mis on autode numbrid?". Ja lõpuks püütakse politsei tööd crowdsource'da. Päris veider. Mida ma oleks pidanud tegema? Avarii osalisi surkima minna - välistatud, keegi ei taha kõrvaltvaatajat sinna midagi korraldama, lisaks ka ohtlik (veel üks inimene keset liiklust sahmimas).
Poleks lihtsalt pidanud helistama vist?
Ka eelmist avariid nägin samas kandis - Endla tänaval, Kristiine ristist veidi linna poole. Üks auto hakkas lollis kohas järsult ümber reastuma, teine tuli talle tagant / küljelt sisse. Avarii jaoks on vaja niiii vähe.
Väike sõiduauto teeb tee peal piruetti. Tema taga olev seguauto pidurdab, aga lõpuks sõidab sõiduautole külje pealt risti sisse. Lükkab sõidukat veel natuke edasi ka. Kuidagi saab pihta ka kolmas auto, kaubik. Siis jäävad kõik seisma. Kaks sõidurida on blokeeritud, kõige parempoolne õnneks vaba. Sõiduauto mõlemad küljeuksed on lömmis ja auto ise lopergune.
Helistan 110, kirjeldan olukorda. Proua miilits uurib mu käest, et mis ja kus. Ma ei oska vastata küsimusele, kas seguauto on veoauto ja kas juhid olid kained. Kõne ajal tulevad inimesed autodest välja, kõik on ilmselt terved. Lõpuks soovib politsei, et ma läheks juhtide juurde ja uuriks, et ehk nad saavad omavahel kokkuleppele. Mina arvan, et kui on mitme auto kokkupõrge keset Sõpruse puiesteed, võiks ikka patrulli välja saada. Vaidleme natuke, siis panen toru ära.
Sõidan Sõpakat pidi ülespoole, natukese aja pärast lendab patrull Kristiine suunas.
Dispetšeril on ilmselt protokoll, mida ta järgib. See sisaldab küsimust "kas juhid on kained?", aga mitte "mis on autode numbrid?". Ja lõpuks püütakse politsei tööd crowdsource'da. Päris veider. Mida ma oleks pidanud tegema? Avarii osalisi surkima minna - välistatud, keegi ei taha kõrvaltvaatajat sinna midagi korraldama, lisaks ka ohtlik (veel üks inimene keset liiklust sahmimas).
Poleks lihtsalt pidanud helistama vist?
Ka eelmist avariid nägin samas kandis - Endla tänaval, Kristiine ristist veidi linna poole. Üks auto hakkas lollis kohas järsult ümber reastuma, teine tuli talle tagant / küljelt sisse. Avarii jaoks on vaja niiii vähe.
2 comments:
Joobnud juht saab kiirelt kokkuleppele, kirjutab ennast süüdi ja lahkub kiirelt. Kui politsei ei jõua enne kohale. Auto number pole patrulli välja saatmise otsustuseks oluline ja inimesed seisid, keegi ei põgenenud. Liiklusummikud politseid ei huvita, mul oli Mustamäe teel mõlkimine, sõidurajad olid kinni vist 2h, autod sõitsid ka vastassuuna rajal ja ummik võis olla kilomeetrites.
Juhtum, Mustamäe Prisma juures, esmaspäeva hommikul, veoauto zil sõitis sõiduautole külje pealt sisse, korralikult puruks. Mina nägin alates kokkupõrke hetkest. Kõndisin juurde, ajasin juhtidega juttu, otsisin sõiduauto juhi prillid üles, hakkasin teda autost välja aitama. Siis tuli suure lennuga päästeamet, inimesed olid helistanud ilma olukorda mõistmata. Päästeametit polnud vaja, küll aga oli vaja politseid, stjopa ei tunnistanud süüd. Ma oleksin helistanud alles umbes siis, kui tuletõrje oli juba kohal. Selle kogemuse järgi on mul mulje, et sinu helistamisest oli vähe kasu, pigem tekitas infot varjavat müra, autojuhid suudavad ka ise helistada, mõtlen müra all andmeanalüüsis curse of dimensionality.
Kui mõni inimene on viga saanud, siis on käitumine teine.
Füüsikas on energia ja kiiruse suhe ruudus. Ehk kui sõidad linnas Sõpruse pst 70-ga, siis on energia ~2x, 90 puhul 3.2x suurem. Ma ei tea, kuidas see täpselt mõjutab juhitavust või avariid, aga lineaarne spidomeeter on petlik. Näiliselt uimane sõit annab varu, nii aja kui olukorra teadlikuse, sinu kirjelduse järgi sõitsid kõik üle inimese võimaliku reaktsiooni. Tulevikus tulevad sõidurajad, kus võib sõita ainult automaatpiloodiga, kiirelt ja väikese vahega.
Sul on kõiges õigus.
Post a Comment