Wednesday, June 5, 2019

Kuidas jääda viimaseks

Raudalu - Kangru päevak.

Valin rattaradadest kõige pikema, 17.5 km ja 11 KP. Maastik tundub jube lihtne, aina uha. Aga - päevak on ikkagi võistlus, ja mis on lihtne mulle, on lihtne kõigile. Kuid sõita ma omast arust jaksan. Tehnilistel radadel pole mul üldse mingit võimalust.

Ja siis algab.
  • KP-1. Imelihtne. Aga ma ei leia metsa keeravat rada üles. Sõidan edasi-tagasi. Lõpuks näen - rada on täiesti olemas ja seal kus peab, lihtsalt mina olen pime. 2 minutit.
  • KP-2. OK.
  • KP-3. Imelihtne. Kordan KP-1 harjutust: ma ei leia metsa keeravat rada üles, sõidan edasi-tagasi. 2 minutit.
  • KP-st väljun teed pidi, mida ma kaardil ei näe. Segadus, õnneks üsna lühike. Aga tegelt oleks pidanud seda teed pidi punkti TULEMA ja oleks kogu otsimine ära jäänud. 
  • KP-4. Imelihtne. Aga punkti pole. Otsime koos konkurendiga, ta leiab esimesena. (Kodus GPS rada kaardiga kõrvutades arvan, et KP on vales kohas ja mina otsisin õigest.) 2 minutit.
  • KP-5. Imelihtne pikk etapp (4.5 km). OK. Konkurent sõidab mul eest ära. Lasen minna - ta on parem kui mina ja sabas rippumine oleks ebaviisakas.
  • KP-6. Imelihtne. PUNKTI POLE. Wtf. KP objekt on kaardil väga selgelt olemas - põõsas tee käänakul. Leian KP kaugemalt üles. (Kodus GPS-i uurides arvan, et KP oli vales kohas.) 2 minutit.
  • KP-7. Imelihtne pikk etapp (4.5 km). Sõidan õigest teeotsast mööda, jään mõtlema ja kaotan 2 min.
  • KP-8. Pikk etapp (4.5 km). Lõpus teen keerulisema rajavaliku, jään mõtlema, võtan isegi kompassi välja. 2 min.
  • KP-9. Kiman KP-st suvalises suunas metsa. Satun turbasele teele, sõita ei saa, sörgin. Siis avastan, et olen... eh.. kusagil?? Saan õigele teele. 3-4 min.
  • KP-10. OK.
  • KP-11. OK. Teevalik polnud võib-olla parim.
  • Finiš. Ei märka otseteed KP-st finišisse, sõidan ringi. 1 min.
Loeme tibud kokku.
12 punkti, millest enam-vähem puhtalt võtan 4 (nr 2, 5, 10, 11).
Vigu 16 min.

Aeg 1:33 on selle raja kõige kõige aeglasem.
-16 min oleks andnud umbes eel-eel-viimase koha.

Et "keskmike" hulka pääseda, peab:
- sõitma täiesti puhtalt, vigadeta
- sõitma kiiremini
- tegema ainult õiged teevalikud
- märkama kaardil kõiki teid, ka väikseid ja lühikesi
- hoidma silmad rohkem lahti
Lootusetu.

Ja see oli super kerge rada - sile asfalt või kruusatee. Mu vastupidavus võiks siin ju tööle hakata. Päris maastikul olen ma veel (suhteliselt) palju aeglasem.

GPS: https://www.endomondo.com/users/7768241/workouts/1331456213

Tulemused: https://www.oknomme.ee/tulemused/2018/2019-06-04Kangruresults.htm

- Päevakul oli klassitäis teismelisi, kes saadeti lühikeste pükstega nõgestes sumama. Oli ilus vaadata küll, aga... ee... miks??? 
- Kokku tuli sel päeval 60 km ratast. 
- Tegelikult on mul ikka hea meel, muidu ma siin ei kirjutaks.

2 comments:

TT said...

Kui sa sihukese tulemusega viimaseks jäid siis julgen vist Eestis ainult pimedas sõitmas käia kui keegi ei näe kui aeglane olen :P
60 km ratast on ju päris hea tulemus eriti kui eeldada, et läbisid selle maastikurattaga. Ma muidugi võrdlen endaga, niisama kulgeda ehk jaksaksin aga järjest tulistada vaevalt.

Kaur said...

No täna sõitsin ainult 50 km :), maastikurattaga ikka ja maastikul.