Monday, April 11, 2016

Reidi tee

Käisin täna rahvakoosolekul.
Tallinn ehitab uusi tänavaid ja rahastus-skeemi nõuetes on sees rahva kaasamise punkt.
Nii sai täna Kultuurikatlas teoks transpordiametnike ja K-projekti ilmumine rahvale.
Teemaks "Reidi tee".
NB! Mitte tänav ega asi, vaid nimelt "tee".

Kohal oli kogu ökoprominentide koorekiht.
Minu kõrval turtsus ja puhises kurjalt Yoko A.
Tema ees istus Kõigi Eesti Arhitektide Ema K.K.
KK kõrval lehvitas kiharaid staararhitekt V.V.
Jalakäijaid esindas Marek R.,
Pelgulinn oli välja pannud Tallinna Kõige Karvasema Hipsteri J. Jussi,
ja nii edasi ja nii edasi.

Meedia vastas raskekahurväega - saal oli profi-filmikaameratega onusid täis.
Ootamatu!

Mina tulin rattaga, jäin veidi hiljaks, olin kergelt higine ja hiilisin tahaseina mängu jälgima.

Sain teada:
- Sadam nihkub tükk maad Kadrioru poole, sisse- ja väljasõidud samuti.
- 2+2 rada on miinimum, mis sinna teha. K-projekt soovitab 3+3, Tallinn aga ei anna alla ja jääb 2+2 juurde.
- 1 tasand.
- Russalka kandi pööretel on kohati 8-9 rada.
- Tulevad sinised LEDid, interaktiivsed infotahvlid ja muu moodsale linnaruumile omane.

Pmst võtab linn kesklinna rannajoonest tüki ja ehitab selle lennuväljaks ümber.


Oli ka küsimuste-vastuste või õigemini ettepanekute-ignoreerimise voor, mille kohta kirjutasin Facebooki nii:

1) Raha on, järelikult tuleb ka tee.
2) Kuna raha on täpselt nii palju, tuleb ka täpselt selline tee.
3) Kuna raha on praegu, tuleb ka tee praegu.
4) Tramm? Mis tramm?
5) K-projekt soovib 3+3 rada. Aga linn oma lõputus tarkuses nõustus vaid 2+2 lahendusega. Tänage ja näidake austust!
6) Näete joonisel 8 ja 9 kõrvutist rada? Meie ei näe.
7) Mudel ütleb, et 2 x rohkem liiklust mahub eikuhugi ära küll.
8) Mitte ehitamine on raha raiskamine, mitte säästmine.
9) Turist tahab samuti jalutada, pissida, bussiga parkida? Ahah.
Rõõm oli näha, et iganenud "pargi ja sõida" kontseptsioon on lõplikult maha kantud.


Kõige mõistlikum reaalne ettepanek tuli Juho Kalbergilt.
Ehitage see tee, kui te tõesti peate.
Aga ärge dimensioneerige seda nii rängalt üle!
Tehke tavalised ristmikud, ärge tehke kaheksat rada, ärge

K-projekti onu jättis üsna sümpaatse mulje.
Neile on linn andnud püstituselt lihtsa ülesande: meil on 30 M€ SF raha, palun projekteerige sellele vastav tänav ning põhjendage, et seda on vaja.
Inseneridena tahavad K-projekti omad parimat ja ongi joonistanud välja rajatise, mis vastab moodsa tee kõikidele nõudmistele. Suure raadiusega ristmikud ja pöörded, ribapark, sinised LEDid ja infotahvlid. Mooduvärk! Jonnivad ökonatsid said tänasest üritusest oma laksu kätte ja on edaspidi vait. Ja rahastaja on rahul.

Pmst win-win-win.
Ainult elada ei ole kusagil.

4 comments:

Anonymous said...

K.L töötab K-projektis :)
Kuid ühtki Ülemiste ristmiku algset projekteerijat enam vist ei tööta. Alguses tundus see ristmik mulle uskumatult jabur, kuid autoga saab läbi sisuliselt jalga gaasilt võtmata ja see on suur saavutus, meenutades varasemaid ummikuid.

Skeemi nägemata ei oska midagi arvata.
Pargi ja sõida toimimine eeldab mõtlemise muutust ühiku vedamisest inimeste vedamisele (sh aeg).

Ja üldse, mis sa seal Kadriorus elad, tule Koplisse.
Minu tänaval ostis üks välismaalane nüüd 2. maja ja üüris välja. Võimalik, et saad minu naabruses oleva lobudiku ära osta, maha tõmmata ja mõnusa elamise, linnukaitseala kõrval.
Isegi mina mahun elama. Tramm on ka olemas.

J.

Kaur Virunurm said...

A aga kes on K.L.?

Kaur Virunurm said...

J, just.
"Autoga saab hästi läbi" ===> "järelikult on hea."
Aga ehk on linna olemasolul mõni MUU eesmärk VEEL peale selle, et oleks hea autoga sõita?
Ah?

notsu said...

see loogika, et "raha on, järelikult tuleb ehitada" ja "kuna raha on nii palju, tuleb ehitada just nii" - ehk "otsime lambi alt, seal on valge" - meenutab jälle Tartu Laia tänava otsa tehtud silda - autodega sõidetavat silda sinna hädasti tarvis ei olnud, vaja oli hoopis Annelinna ja Ihaste vahele (mis hiljem lõpuks ka tehtud sai), aga noh, Laia tänava otsa oli see-eest odavam ehitada, mis siis, et vaja ei ole. ja seda liiklusskeemi sööme me nüüd kõik.