Thursday, April 28, 2016

Kreenholmi / Narva Xdream

Narva on nii eksootiline koht, et TULI minna.
Lubati tööstusmaastikku ja Kreenholmi sise-orienteerumist.
No kuidas sa jätad!

ETAPP OLIGI ÜLIÄGE!
Nägime lagunevat Kreenholmi manufaktuuri nii seest kui väljast.
Käisime neljas tehasehoones, nii maa all kui peal.
Sõitsime kanuudega Narva veehoidlal.
Läbisime Narva Veneetsia - kanalitega paadikuuride ja suvilate ala.
Ning nägime lagunevat, maha jäetud, kurba tööstusmaastikku...
Ja samasugust linna selle ümber.

VÕISTKOND
Pidasin end Mudamülka gasellide jaoks liiga aeglaseks. Seega tuli uus võistkond teha. Nii Ave kui Mare jaoks esimene Xdream. Mare jaksab joosta, Ave oskab vee peal sõita, mina sõidan ratast - pmst oli meil iga ala jaoks üks inimene. Suurt sporti me selt tiimilt ei oodanud, aga tegelikult läks hirmus hästi nii tulemuse kui muu mõttes. Rattaga ei kukkunud, kanuuga ei uppunud, väga tülli ei läinud (vähemalt minu arust), päris ära ei eksinud.

VÕISTLUS

Ratas. Esimene KP - kohe hajutus! Ja kohe ka viga! Me ei lepi kohtumise kohta selgelt kokku ja kaotame mitu minutit teises KPs üksteist "oodates".
Ülejäänud rattaralli läheb kuidagi loiult. Eksida pole kuhugi, sõidetakse jorus. Plikad ei taha tuules sõita ja laseme järjest konkurente mööda. (Imelik muidugi, et keegi meist üldse tagapool on, me alustasime ju kõige viimasest reast.)

Kreenholmi manufaktuur.
Jooksuetapp!

Jookseme Kreenholmi saarele ja kohe mõistuse sassi. Arvan miskipärast, et oleme vales kohas. Maja on valet pidi! Appi! Jaanika! Õnneks on siin rahvast palju (see on hea - me pole viimased) ja roniv summ juhib esimesse KP-sse. Seejärel väike mälu-O ja siis majja sisse.

Lisaülesanne - paberist lennuk. Kamp märgi sportlasi vanas tehases võidu paberlennukit lennutamas - äge!!! Ma teen Harrieri, aga see lendab nagu bumerang: keerab end õhus ringi ja tagasi. Iga viskega! Nutt on suul, aga lõbus on ju ka!!!

Järgmiseks lühike peegel-kaardiga sise-O. Mul jooksis siis juhe täiesti kokku, aga tüdrukud said punktid kenasti kätte.

Sörk ratta-alla ja rattaga Narva veehoidlale kanuuetapile. Mõlame verivärske paatkonna kohta väga nobedalt. Mina taga tüürimas / laisklemas, naised ees vedamas, Mare punkte võtmas. Leiame ideaalse kombinatsiooni jalgsi & kanuuga liikumisest - mõned tiimid läksid siin ikka väga alt. Kanuud tuli täitsa palju, legendi järgi 6+ km. Keeluala / piiritsoon oli kogu aeg käeulatuses.

Tagasi Kreenholmi.
Saame suure hoone sisekaardi ja läheb siseorienteerumiseks!
See on etapi võtmelõik. Tuleb kord koos, kord eraldi Kreenholmi kõige suuremas hoones punkte leida. Kaart ajab mõistuse täiesti sassi - no ei saa aru, mis uks lahti, mis kinni, mis trepikojast kuhu pääseb. (Ausalt öelda ei saa ma kaardist aru ka nüüd, kodus, rahulikult vaadates.) Kuidas me selle sise-O tehtud saime, ei taha meenutadagi. Hajutuse punkte pidi võtma iga tiimi liige, aga eri järjekorras; muidugi tuli siin omavahel marsruute jagada, aga me ei saanud sellegagi hakkama...
Plätserdamine plätserdamise otsa!!!
Aga O-tehnilist ja tiimitööd kõrvale jättes on supper äge! Tohutud ketrussaalid, pimedad trepikojad, vannid, kartoteegikappidega toad... Ja sajad segaduses sportlased ringi sibamas! Uhh!
Vahepeal saab veel tõukerattaga slaalomit sõita. (like)!
Ja vähemalt kaks kaardil kinnist ust leiame lahti murtutena.
Kas frustreerunud orienteeruja või abivalmis kohalik? Ei tea...

Tunneme, nagu oleks megalt feilinud, aga... teiste võistkondade näod pole paremad.

Pärast suurt maja saarel sörgime väiksemasse & kõrgemasse majja kaldal. Siin saab võrku pidi ronida ja veel treppe joosta. Ühe KP tahan mina vaikselt ja valesti ära võtta, õnneks Mare kontrollib KP numbrit ja säästab meid 45 min trahvist.

Ronimis-nõmekas.
Võistlus on pea läbi. Tuleb vaid seinast laskuda ja finišisse joosta. Laskuda me oskame/julgeme. Aa ei saa! Sest saba! Külmetame ronimisvöö sabas POOL TUNDI. Kogu B rada seisab märja nahaga tuule käes ja lõdiseb. Moosin kohtuniku ära, et too saba maja seina äärde viiks, vähemalt pole seal tuult. (Kõik, kes põiepõletikku ei saand - võite mulle aitäh öelda).
Ronimisvöö käes, jookseme üles... ja seal on teine saba. Sama pikk. Õõõõkk!!! Vahime tornist Venemaad. Jätame Ave laskuma ja lamame all muru peal - saate aru - keset Xdreami LAMAD, mõnitad teisi laskujaid, külmetad ja MIDAGI POLE TEHA!

A vähemalt saab sabas sõpradega lobiseda. Mudamülka gasellid, näiteks, on kanuu ümber ajand ja majas ajukrambi saanud ja meist tüki tagapool. Ha!

Laskutud, lidume finišisse.
Kellegagi võidu joosta pole,
keegi meid finišis ei vaata ega oota,
võistlus-tunne on täiesti puudu.

TULEMUSED
Oleme julgelt esimeses pooles!!!
Soorituse järgi oleks me veelgi eespool, aga ronimisülesande aja-arvestuse jama tõttu on mõned meist hiljem finišeerinud tiimid meist tabeli-tulemustes ees.
Algaja, kokku mängimata tiimi kohta supertulemus!!!

Endomondo rada:

PÄRAST
Läksime Mudamülkaga Sillamäele pizzat sööma.