Rattapedenduse teemaline sissekanne
Järgneb ENESETERAAPILINE SISSEKANNE. Kui keegi loeb, siis palun mitte tõsiselt võtta. Mitte et ma üldse arvaks, nagu peaks keegi mu veebilogi lugema.
Ma peaaegu et ei sõidagi rattaga, ja kui, siis vähe ja aeglaselt.
See, et me xdreamis rattaetapi järel superkohal olime, ei loe.
See-eest mõtlen ma jalgratastest kogu aeg ja eelkõige "maksaks kellelegi millegi eest" võtmes.
Mul tekis idee osta Alole parem / kergem ratas. Pmst ainus variant on poest 200€ eest Specialized Hot Rock, kõik muud lasterattad on kasutu pahn. Õnneks läks see mõte üle.
Siis tekkis mul tahtmine panna Alo tõuksitrenni. Õnneks sellist asja suvel pole. :) Sügisel vaatame, gruuvi.ee tõuksikoolist siis.
Nüüd ma kiimlen selle üle, et tahaks ilma esiamordita ratast. Miks? Krtsedateab. MTB (Merida 500 TFS) amort on ostmisest saadik olnud nadi: ei lukustu korralikult. Aga lukus on ta mul 95% ajast, ka maastikul. Aga kui amort on niigi lukus, siis miks mitte sinna lihtsalt kahvlike panna? Või vähemalt proovida, mis tunne oleks sellisega sõita?
Variante on tegelt mitu.
1) MTB normaalse vastu välja vahetada. Merida ongi mulle liiga väikese raamiga. Ja raske.
+ uusi asju osta on lahe!!!
- kallis
2) Osta mõni odav maanteekas. Clubbersist saaks 300-400 € eest täiesti pandava velo.
+ uusi asju osta on lahe!!!
- mis ma teeks sellega? käiks tööl? sõidaks niisama? ei usu.
3) Panna MTB-le kõva kahvel alla.
Kuidas sellisega linnas, maastikul, TRM-il olla oleks?
Aga kõik ütlevad, et "alu harki ära proovigi, pärast ei saa pissil ka käia, ilma et." Seega tuleb panna süsihark. Aga need on poes kallid (200+ eur) ja kasutatuna müüakse selliseid, mis on a) vaid ketaspidurile b) 80mm amordile, st mulle liiga madalad. Ühesõnaga, jama.
Igatahes olen veebis surfanud ja asjade üle üle mõeldnud nii kaua, et kui sama aja oleks pannud ise või lapsega rattaga sõitmisse, oleks juba ilge äss valmis.
Tegelt teen siis nii, et ei osta midagi, vaid hoopis kirjutan oma totrad ihad internetti ausalt ära. Ja püüan olemasoleva(te) velodega rohkem sõita. Ja kui tõesti sõidan, siis võib endale preemiaks uusi asju lubada küll. Aga kui ikka ei sõida - ei ole ka midagi osta vaja.
Ma peaaegu et ei sõidagi rattaga, ja kui, siis vähe ja aeglaselt.
See, et me xdreamis rattaetapi järel superkohal olime, ei loe.
See-eest mõtlen ma jalgratastest kogu aeg ja eelkõige "maksaks kellelegi millegi eest" võtmes.
Mul tekis idee osta Alole parem / kergem ratas. Pmst ainus variant on poest 200€ eest Specialized Hot Rock, kõik muud lasterattad on kasutu pahn. Õnneks läks see mõte üle.
Siis tekkis mul tahtmine panna Alo tõuksitrenni. Õnneks sellist asja suvel pole. :) Sügisel vaatame, gruuvi.ee tõuksikoolist siis.
Nüüd ma kiimlen selle üle, et tahaks ilma esiamordita ratast. Miks? Krtsedateab. MTB (Merida 500 TFS) amort on ostmisest saadik olnud nadi: ei lukustu korralikult. Aga lukus on ta mul 95% ajast, ka maastikul. Aga kui amort on niigi lukus, siis miks mitte sinna lihtsalt kahvlike panna? Või vähemalt proovida, mis tunne oleks sellisega sõita?
Variante on tegelt mitu.
1) MTB normaalse vastu välja vahetada. Merida ongi mulle liiga väikese raamiga. Ja raske.
+ uusi asju osta on lahe!!!
- kallis
2) Osta mõni odav maanteekas. Clubbersist saaks 300-400 € eest täiesti pandava velo.
+ uusi asju osta on lahe!!!
- mis ma teeks sellega? käiks tööl? sõidaks niisama? ei usu.
3) Panna MTB-le kõva kahvel alla.
Kuidas sellisega linnas, maastikul, TRM-il olla oleks?
Aga kõik ütlevad, et "alu harki ära proovigi, pärast ei saa pissil ka käia, ilma et." Seega tuleb panna süsihark. Aga need on poes kallid (200+ eur) ja kasutatuna müüakse selliseid, mis on a) vaid ketaspidurile b) 80mm amordile, st mulle liiga madalad. Ühesõnaga, jama.
Igatahes olen veebis surfanud ja asjade üle üle mõeldnud nii kaua, et kui sama aja oleks pannud ise või lapsega rattaga sõitmisse, oleks juba ilge äss valmis.
Tegelt teen siis nii, et ei osta midagi, vaid hoopis kirjutan oma totrad ihad internetti ausalt ära. Ja püüan olemasoleva(te) velodega rohkem sõita. Ja kui tõesti sõidan, siis võib endale preemiaks uusi asju lubada küll. Aga kui ikka ei sõida - ei ole ka midagi osta vaja.
Uuendus aastast 2022:
Merida MTB-le paningi söest kahvli alla ja sõitsin sellega palju aastaid. Mulle meeldis see kombo - maastikuratta sõiduasend, kõva kahvel - väga.
Aga selle kõrvale ostsin päris maastikuratta ka. Alguses Scott Spark - väga edeva speciga kallis pill, ostsin kasutatult. Siis Canyon - odav, aga hea süsinik-kiust hardtail.
Seejärel vahetus Merida välja linnaratta vastu. Sellega annab maanteel ka sõita.
Jäiga rattaga on TRM-il väga halb. Ei soovita (kui just ise väga proff pole). Elu parima TRM tulemuse sain Sparkiga. Laskumistel lased täie rauaga, ratas sööb kõik raja konarused ära. Kruusal lükkad amordid lukku.
Ma olen komboga "maastikuratas ja linnaratas" väga väga rahul. Esimene on mänguasi, lustimiseks. Teine on tarberatas ja maanteel ja matkamiseks.
5 comments:
Alo ratta kohta sai sulle räägitud arvatavasti piisavalt toimivast variandist.
Kunagine töökaaslane soovis vaheldust, võttis hoopis ühe käigulise, ilma vabajooksuta ratta.
Ta oli pikalt väga rahul. Lahe, eriline, sai osta uue asja (ning hobivõistluse maanteeratas ja hobivõistluse bike olid olemas) ja oli huvitav sõita.
J
mõtleb jalgratta asemel muruniitmisest ja puude ladumisest, 20m3 on veel laduda.
Ma kanaliseerisin oma rattapededuse sel suvel oma vana Riga-13 sääreväristaja restaureerimisse..
S.t. kui tekib soov osta rattale carbon-kahvel või vahetada Deore käikar uhkema vastu, lähen hoopis ja ostan võrrile uued kontaktid või nühin paagi pealt roostet maha.
Heh, aitäh :) Tegelt saab Alo hästi hakkama ja hetkel midagi uut ei vaja. Peale selle, et ma ta'ga rohkem sõitmas käiks.
fixie on ehk sulle jah. ma väga ei näe, et sina oma rattakasutuse juures maanteerattast väga kasu saaks. või siis ikkagi hübriid mtb asemel. amort on tõesti suhtkoht mõttetu vidin.
Tüüpilised mamili-mured :)
Variant a: osta cyclokas - kiire, kerge, maastikvõimeline ja karbonkahvliga.
Aga Xdreamile mina sellega ei läheks. Xdreamil on vaja ratast mis avardaks su rajavalikuid - lai, hea haakumisega ja samas kõval teel kiire kumm (2.25 Rocket Ron, soov. tubeless variandis), millega saaks ka turbasodis ja liivasihil edasi sõita.
Variant b: osta korralik amort ja kasuta seda sihipäraselt. Väga mõnus.
Post a Comment