Pöff: Magalhães
Film algas ilusa palja naisega. Seejärel tulid kaunid kaadrid surnud inimestest, laibad sulandusid loodusse, loksusid mereranna lainetes või rippusid vihmametsas. Seejärel ilmusid elus inimesed, kuid kuna dialoog enam-vähem puudus, ei saanud ma midagi aru. Oletasin vaid, et kõige rohkem kaamerat saanud mees on nimitegelane.
Kui tund aega oli möödas ja ikka miskit polnud juhtunud, vaatasin filmi pikkust: ligi kolm tundi. Oh õudu! Läksin saalist välja, sõin, tulin tagasi. Film jätkus paljaste naiste lähivõtetega - tegevus toimus Okeaania külas ja alastus oli loogiline. Siis küla ristiti ära ja daamid said riided selga, sellega kadus ka režisööri huvi lähivõtete vastu. Lõpuks maausk võitis jälle, kolonialistid löödi maha (ja ilmselt söödi ka ära).
Mis film see ometi oli? Ilus - kahtlemata. Lisaks daamidele oli kaadris Lissabon, vihmametsad, elu purjelaeval. Üle poole filmist puhus tugev tuul ja sadas mussoonvihma. Napis süžees on aukohal reetmised ja pika merereisiga tekkiv hullus.
Kas see film on Portugali vabandus kolonialismi eest? Selle kohta on pärismaalaste kajastus filmis kaugelt liiga stereotüüpne - lõkke ümber tantsivad metslased. Eluloofilm see ka ei ole. Dialoogi on sama vähe kui Eesti filmides. Romantikat napib samuti - filmis esineb üks valge naine ja no parem kui ei esineks, see ei olnud _üldse_ usutav suhe.


4 comments:
mul juhtus Budapestis, kus mul oli vähe loenguid ja seltsielu, seepärast palju vaba aega, + odavad väärtfilmikinod, et sattusin kogemata vaatama Derek Jarmani "Sinist", olemata sellest enne midagi kuulnud, peale selle, et Jarman on kuulus.
https://en.wikipedia.org/wiki/Blue_(1993_film)
See oli päris... üllatav kogemus.
See on tõesti midagi teistsugust :)
https://en.wikipedia.org/wiki/Blue_(1993_film)
PÖFF-il on üllatumine muidugi normaalne ootus, osa ürituse võlust. Siin ei peagi teadma, mida saama hakkad :)
Laias laastus nõus, aga tundub et filmi autoril on õnnestunud Eesti vilunud filmivaatajatele ka väike vimka visata. Sest kas märkasid, et lisaks Kauri kirjeldatule:
* Magalhaes'i kuju oli nagu Putini, Lenini ja vanake Hottabõtši ristsigitis!?
* Ta tundus lilliputinlikum kui Putin ise - igas mõttes!
* NB! Kuidas 1,70m Gael Garciast oli õnnestunud kujundada mõnus peletis. Tavaliselt on fotogeenilised näitlejad fotogeenilised ka 3,8 kg grimmi all.
* Nn valge naine sarnanes nagu 3 tilka vett Neitsi Maarjale levinud kujutlusele/pildile.
* nn valge naine jäi rasedaks puhtalt mehe haavu sidudes...
* Tegevus ei toimunud suvalisel Okeaania saarel, vaid mingil kindlal Filipiini või Malai saarestiku saarel?
* Stoori jälgis üks-ühele wikipedia väljavõtet Magalhaes'i elu reisi kohta?
* Kas see film on Portugali vabandus kolonialismi eest? Ainult osaliselt, vabandused-kahetsused olid ikka juba 30-40a tagasi ära. Kuid uudiste kohaselt kardavad portugallased ja hispaanlased sõja laienemist Euroopasse 3x rohkem kui eestlased ja lätlased...
* Seega püüavad filmi tegijad kujutada aktuaalselt ZajePutini ambitsioone?
* Kaamera ei liikunud, lähiplaane polnud ja õiget äkšõnit ka mitte eriti - äkki see oli kiusust ämmerikäliku tüüpfilmi vastu, kus ükski kaader ei kesta üle 1,5 sekundi ja tavainimese silm ei haara peale virr-varri midagi, 2 sekundi jooksul vahetub tuumaplahvatus kosmoseplahvatusega 7x? Üldplaani asemel ka meie ekraanidel muud pole kui Alma suures plaanis ja Kättemaksukontori tšikid veel suuremas plaanis?
Saared ja kohad olid väga konkreetsed, eurooplaste laamendamine oli täpselt dokumenteeritud. Põhitegevus käis Cebul, see on päris suur saar.
Eks Neitsi Maarja kujutluspilt ongi "tavaline" Vahemeremaade neiu. Meie silm vist ei tee väga vahet hispaania latiino ja lähis-ida semiidi tüdrukute vahel, tumedat verd mõlemad.
Ma neid vene ühendusi väga ei usu, mida asja peaks filipiini filmitegijal nendega olema.
Post a Comment