Liiklusuudiseid
Tuleks Villu Vanele küünal panna või kestahes too lollide liiklejate kaitsepühak ongi. Tegin rendiautoga liikluses vale manöövri. Teise autojuhi sõnul jäi tal süda korraks seisma, "umbes 3 cm oli vahet". Ja "mõnel päeval lihtsalt veab". Aitäh, kesiganes sa mind sel hetkel hoidsid.
Rendiauto, sest meie "saran" on uksevahetuses. Sõitsin selle vastu posti katki. Ühtlasi värvitakse roostesed kohad üle. Auto on 2013/2014 väljalase, läbisõit üle veerand miljoni kilomeetri. Aga uut ei taha, kui vähegi võimalik. Mitte ainul raha pärast. Sigamugav auto on.

11 comments:
Tunnen kaasa, sest auto on inimese parim sõber.
(Elan kohas, kus tsivilisatsiooni pole, ellujäämise eelduseks on mh oludele timmitud tunnetepakett)
Tunnen kaasa ka sellepärast, mis Tallinna liikluse kohta teada on.
huh, sul on iga natukese aja tagant mingi selline üle noatera pääsemine. palju sa endal elusid arvad olevat?
Hmm, mul ei ole enda mäletamisel viimasel ajal mingeid napikaid olnud ei liikluses ega mujal. Seekord oleks olnud lihtsalt rämedalt piinlik. Keegi haiget ega surma ei oleks saanud.
Mul ei ole Tallinna liikluse kohta midagi paha öelda. Ma saan aru, et see on üsna võõravaenulik. Eeldab, et iga liikleja on kohalik, kes teab peast kõiki ristmikke, fooride tsükleid, filtri ja põhjaväila lollakat liikluskorraldust, ei sõida kusagil alla lubatud kiiruse, ei mõtle rooli taga, valib ristmikel ja reastudes alati õige raja jne. Aga mul kohaliku autojuhina, jalakäijana ja linnaratturina on see kõik okei.
Sellel, et Talina ja Harjumaa elanikel on kohustuslik liikluskindlustus (samade näitajatega auto puhul) vähemalt 2x kallim kui nt Hiiu- või Põlvamaa rahval, on põhjus ;)
Füüsikas (vist termodünaamikas) õppisime, et osakestevaheliste põrgete arv ideaalses gaasis on võrdeline nende kontsentratsiooni ruuduga. Kindlasti on tiheasustuses avariisid suhteliselt rohkem. Võrdlema peaks sarnaseid keskkondi, ehk siis Tallinna ja teisi poole miljoni elanikuga lähedasi linnasid - Riia, Novgorod jne.
no tulid kuidagi ette mingid veesõidukiga ümberminekud ja luumurdudega kukkumised ja... võimalik, et ka mägedega seoses midagi, täpselt ei mäleta.
Veesõidukiga ümberminek on normaalne osa vee peal sõitmisest. Eilse (kolmapäevase) trenni üks osa oli päästmine. Lähed ümber, keegi päästab ära. Teine läheb ümber, sina päästad tema ära. Eile oli väga soe vesi ja head olud, ei hakanud külm ja sai palju kordi harjutada.
Kevadised ümberminekud olid jõgedel ja suurveega. Ka seal on need normaalne osa sõitmisest. Suurvee ajal kantakse kiivreid, sest vee all voolus on kive. Pea ära löömine on suurem oht kui lihtsalt uppumine (Eesti jõgedel siis).
Ehk, need on teadlikult võetud riskid. Iga tõsisema veematka alguses on instruktaaž "mida teha, kui sina / keegi teine läheb ümber". Selleks on omad päästeprotokollid, mis peaks tagama maksimaalse ohutuse ja kiire päästmise.
Mägedes luid pole ma ammu murdnud :) Rattaga korralikult kukkunud ka mitte.
Aga kindlasti käitun ma riskantsemalt kui enamik inimesi. Ma sõidan Tallinna liikluses rattaga üsna uljalt.
Kuid enneaegselt suren ma - usun - pigem ülekaalulisuse ja stressi tõbede kätte. Infarkt, insult.
Ma ei võrrelnud, vaid tõin välja (minu jaoks) yhe olulise hajaasustuse eelise nagu hõre liiklus. Kuna mul eelmisel kevadel osa aju funktsioonidest läks rikki ja taastumine võtab ilmselt veel aastaid, aga elu nõuab liikumist sh puudega lapse maakonnakeskusse rehateenustele vedamist, muud taksoteenust ja kaubavedu on ka hädasti vaja, siis on sirge ja inimtyhi maantee ja kymmekonna autoga linnaliiklus väga paradiislik vaatepilt. (Ma liigun enne v pärast tipptunde, tglt on seal mõnikymmend liiklejat rohkem.)
Veesõidukite ja jalgrattaga tegelev isik on infarkti ja insuldi suhtes vastupidavam kui vähemsportlik, teatud vanuses hakkab see otse silma paistma.
Seda kindlasti, et tihe ja hoolimatu liiklus on linnade miinus, ja vastavalt siis maaelu / väikeasula-elu pluss.
Post a Comment