Saturday, January 16, 2021

Suusa aeg

Aastavahetusel saabus lumi.
1. jaanuaril oli teist veel nii vähe, et käisin metsas ratta, mitte suuskadega.
2. jaanuaril Tapa-Viitna rajal oli lund juba korralikult.
Ja edasi on olnud puhas lust.

Olen käinud sõitmas Harkus, Nõmmel / Glehni pargis, Kõrvemaa pikal rajal, Käärikul Kekkose rajal ja Kolgakülas. See viimane oli vist kõige ägedam, sest täiesti ootamatu. Sõidad üle mustikavarte ja libiseb täitsa hästi :) 

Esimesed sõidud olid üsna hädised. Tasakaalu pole ja ei jaksa ja sada häda. Aga mida edasi, seda mõnusam on. Ja ma olen endiselt üsna kiire. Päris sportlased panevad must muidugi kui s. kassist mööda, aga üldise paterdamise taustal pole häda. 

Ostsin uued uisu-suusad (Madshus). Tuhat tänu Ülemiste Sportlandile! Olen seal aastate jooksul alati pädevat ja meeldivat teenindust kogenud.
Ühtlasi sattusin Facebooki uue suusa-grupi kaas-adminiks. 

Mõnus aeg on!

Kujutis võib sisaldada: puu, lumi, taevas, vabas õhus ja loodus
Kääriku kandis

8 comments:

notsu said...

ma tahtsin juba imestama hakata, et külm ei ole vä (ma olin täna küll ilmakohaselt riides ja kerel ei olnud külm, aga silmamunad hakkasid külmetama, isegi prillide taga), aga siis vaatasin ilmakaarti ja sain aru, et teil seal ongi mingi troopika.

Kaur said...

"Teil" on mis?
Reedel oli Kõrvemaal -13.
Täna sealsamas -8.
Käärikul suusatasin ka vist -8 kraadiga.

Kuni -10 kraadini ei pea suusatades riietuse peale üldse mõtlema. Sealt alates tekivad - mitte probleemid, vaid valikud. Ehk panna pükste alla soe pesu? Võta õhukeste niidikinnaste asemel midagi soojemat? Äkki panna õhukese jooksujaki asemel mingi paksem või tuulekindel? Müts pähe (enne seda piisab torusallist)?

Mingist kraadist alates tekib vajadus alguses aeglaselt sõita, et liiga palju külma õhku sisse ei ahmiks. Hiljem on keha soe ja siis on ka selle poolt ükskõik.

Suusarajad on üldiselt metsa sees, nii et isegi tuuline ilm ei lisa külmale juurde.

notsu said...

Kui ma tol õhtul koju jõudsin ja mõtlesin, et huvitav, mis temperatuur siis ka oli, näitas veebikraadiklaas Tartus -19 (ja väike tuuleke sinna juurde).

notsu said...

ja mul oli tavaline linna peal punktist a punkti b kulgemine. Pluss see häda, et ei oska nagu aeglaselt käia ja siis on paha hingata.

A. käis vastu laupäeva õues maskiga, et oleks parem hingata.

notsu said...

no ja nüüd on vist nagu teil siis, kui sa postitasid - miinus 9, tajutav temperatuur miinus 11, ja on kohe tuntavalt soojem.

Kaur said...

Ilmateenistus ütleb, et 16. jaanuari õhtul oli Tartu kandis -21 kraadi.
Brr.
Sellisega ma mõtleks mitu korda, enne kui suusatama läheks, ja lapsi küll metsa ei ajaks. Ma käisin eile nendega Nõmmel ja täna Kõrvemaal.

Sellega võrreldes on meil troopika tõesti :)

notsu said...

pole viga, nüüd on siin mõnus pehme miinus seitse (tuulekülmaga miinus 10), ma ei pannud poodiminekuks mantli alla õhukese sviitri peale isegi kampsunit.

notsu said...

suvel on tavaliselt täpselt vastupidi - mäletan just tänavusest, et kui Tallinnas oli 18, siis Tartus 28. Jalustrabavalt suured erinevused ainult 180 kilomeetri kohta, nagu täitsa eri vöötmes elaks.