Sunday, May 5, 2019

Mulgi rattamaraton

Sõber kirjutab reedel, et läheb Mulgi maratonile. Mul kihvatab - tahan ka! Pole küll ammu võistlenud, aga no... prooviks? Otsin sahvrist klipid ja olen pühapäeva hommikul stardis. Kõige tagaotsas, muidugi. Eesmärk - ilma "ära kustumata" lõpuni sõita.

Ratas: hardtail, kruusa-rehviga - madal muster, 2 at rõhku.

Rada on tore. 50 km. Kruus, mets, metsatee, kruus, mets, metsatee. Tõusu on 600 meetrit (rajameister arvab 900+, aga see on liialdus). On muda, liiva, juurikaid, rööpas põldu... aga kõik on mõnusalt tasakaalus.

Veeren enda ümber olevate sõitjatega üsna samas rütmis:
- Tehnilistel lõikudel olen suhteliselt aeglane.
- Kruusal olen pigem kiirem ja võtan järgi / mööda.
- Tõuse võtan ootamatult hästi (s.t. jõudu on).
- Kõik järsud laskumised ja mitu järsku tõusu kõnnin.
- Ühe juurikase ja ühe mudase lõigu kõnnin. Hea valik - olen jalgsi kiirem kui rahvas minu ümber ja jõudu läheb palju vähem.
- TP-des pean kinni, söön ja joon korralikult. Mul enda pole rajal isegi pudelit kaasas.
- Kõige vastikum lõik: Pombre karjääri kitsas serv. Ma ei JULGE siin sõita!!!

Laskumistel pidurdan. Esiteks ei usalda amorti. FS oli laskudes ikka täiesti teisest klassist, lihtsalt lasid rattal minna ja amort "sõi" kõik kivid-kännud-konarused ära. Teiseks ei usalda ma rehvi - laskumiste põhjad on mudas ja no ei pea see siledapoolne rehvike.

Kõige nõrgem tehniline element on mul jalastumiste järel uuesti ratta peale minek. Pusin klippidega alati pikalt, kaotan kokku päris palju aega.

Sõidan ettevaatlikult ja kardan väsimusest tulevat haamrit või krampe, aga nood ei saabugi. Püsin lõpuni päris värske. Raja viimasel kolmandikul olen isegi juurikatel kiirem kui teised (kuid laskumistel ikka aeglasem). On näha, et teised kangutavad, minul oli lõpuni mõnus. Kuid Pika tänava tõusu ikkagi kõnnin.

Aeg: 3:13 (lootsin alla 3 tunni)
Koht: 498 / 550

Lõim clubbersis:
http://velo.clubbers.ee/foorum/viewtopic.php?f=215&t=76761
Kaart:
http://tiny.cc/a0a84y
Etapi kirjeldus:
https://www.rattamaratonid.ee/et/etapid?competition_id=37

Üldine tunne - super hea.
Lähen järgmisel aastal jälle.
Tule ka!

No comments: