Friday, June 30, 2017

Bussijuhid ja surm

Järjekordne TAK bussijuht püüdis mind tappa.
Rammis mu Narva maanteel sõidutee serva, vastu kõnniteed.
Õnneks nägin seda ette, pidurdasin ja jäin jälle ellu.

Mul ei ole Tallinnas probleeme ühtegi teise liiklejate sordiga.
Sõidan rattaga kesklinnas kogu aeg, iga päev.Sõiduautod, jalakäijad, veoautod, taksod - käituvad normaalselt ja viisakalt.
Muidugi mõni ei märka ratturit ja mõni on liiga uljas, aga keegi ei ole pahatahtlik.
Aga bussijuhid on probleem.
Nad annavad signaali, kui ma sõidan rattarajal.
Nad kihutavad, rammivad, teevad napikaid ja käituvad agressiivselt.
See on pole hoolimatus, vaid otsene pahatahtlikkus.


Millest see tuleb?
Tööstress?
Või pole nad lihtsalt leppinud sellega, et peavad linnaruumi jagama veel ühe liiklejate klassiga?

3 comments:

Anonymous said...

Kui vaadata busside sõidugraafikuid, siis need on suhteliselt tihedad. Kui bussijuht jääb graafikust maha, siis ta peab selle mahajäämuse kuskil teises kohas järele tegema, tal üks trass on võib-olla tunni pikkune, parast võib-olla 10min jalasirutust, siis jälle tund jne. Lõunavahe on ka jah.

Viimased paar aastat on võimalik olnud jälgida busse reaalajas, Tlt keslastmejuhtidele on kohe näha, kes bussijuhtidest on 'kobam' ja kes ei saa hakkama.

Ühest ratturist möödasaamine võib võtta isegi kuni minut bussijuhi graafikuaega. Sellepärast nad annavadki sulle signaaliga teada, et graafik on ohus. Et ole nüüd normaalne mees, aita mind.

Kaur said...

Aga tulemus on see, et ratturid ei julge tänaval sõita.

Olen busside vahel sõitnud Londonis ja mitmes teises suures linnas. Londoni bussid on SUURED!!! Ja neid on uskumatult palju. Aga nad ei mõju agressiivselt. Nad - vähemalt tundub, et - arvestavad ratturi kui liiklejaga. Tallinna buss tuleb ja peksab su teelt välja.

Bussijuht on proff.
Liikluskultuuri hoidmine on tema jaoks absoluutne nõue!!!

Anonymous said...

Sama probleem oli ka 10a tagasi, pole siin midagi uut. Eriti vastikud on trollijuhid, bussijuhid olid üldiselt mõistlikumad. Minu kogemuse järgi ohu allikad jalgratturile on troll, linna lähedal elavad inimesed, mõned jõmmid. Troll on kõige ohtlikum.

Trollijuhi töö on monotoonsem.

Olen pidanud Sõpruse pst trolli kinni ja suhelnud, täiesti tühi koht.
Olen pidanud mind Pärnu mnt ramminud bussijuhi kinni. Ta ütles, et kõige ääres on bussirada, kui ma ütlesin, et edasi on jalgratta rada või jalgratturi sõidu kohustus, siis bussijuht turtsus, kuid sõidu ajal vaatas teemärgistust ja tegi väga viisaka möödasõidu.
Olen pidanud kinni bussijuhi samas K elukoha juures, too oli lihtsalt uimane.

Viimasel ajal sõidan ainult teedel, kus ei pea autodega trügima, mujal sõidan vähe ja kohe on jamad. Eelmisel aastal suhlesin autojuhiga, kes mind rammis. Ta tõesti ei näinud.

Aitav abivahend (pimedal ajal) on võimas li-ion akul taskulamp, sa oled seda minul näinud. Autojuhid käituvad võimsa lambi puhul nagu võrdsega, teevad suunatulega möödasõite jne.
Tõenäoliselt aitab ka helkurvest või see üle õla käiv riba. Politsei kirjadega vesti vast ei saa...

Mul on ka mõte abivahendi suhtes. Nimelt süüteküünla killuga visates läheb auto karastatud klaas puruks, süüteküünla kild on mõnes USA osariigis keelatud. Mõte on kinnitada kild peene ridvaga ratta külge, kui auto/buss sõidab liiga lähedalt mööda, siis võiks olla klaasist ilma.