Tuesday, May 9, 2017

Demokraatia vs big data

Kunstihoone-Taaniel ja Goethe instituut korraldasid:
a) näituse: Globaalne võim ja tsensuur. http://www.kunstihoone.ee/events/globaalne-voim-ja-tsensuur/
b) filmiõhtu: Demokraatia ja andmeudu. http://www.imdb.com/title/tt5053042/

Näitus
on hea ja soovitan kõigile.
Tsensuur on vaid üks ala-teema.
Kunsti vormi on valatud jälgimine, privaatsus, üksikisik vs võim.

Film 
 jälgib Euroopa uue andmekaitse-määruse tegemist.
Määrus (GPRD) on suur ja vastuoluline tükk. Aga andmekaitsest endast olid filmis vaid lendlaused. Näidatakse eeskätt Euroopa juriidilist vorstivabrikut. Kuidas eri organid koos töötavad, kuidas lehma kaubeldakse ja milline sasipusa see kõik on. Noorjuristidele peaks see olema kohustuslik materjal!

Arutelu 
filmi järel oli ootamatult huvitav. Miskipärast olid inimesed meid kuulama jäänud, ehkki kell oli ligi kaheksa ja pärast filmi oli viisakas 10m paus põgenemiseks. Panelleerisid kaks sakslast, SK-Kalev ja mina, modereeris UrveE. Rahvale vist meeldis.

Info, selle omandus, liikumine, kasutamine mõjutavad ühiskonda aina rohkem. Inimesena ei viitsi me selle üle mõelda. Mul on nutiseade, mis on korraga pärit Koreast (OEM), USA-st (OS ja soft), Hiinast (riistvara) ja kus käib pidevalt üks Jaapani (Nianticu) äpp. Need neli riiki teavad minust kõike - kus ma olen või olin, kellega suhtlen, kellele kirjutan, mida-keda laigin.
Kas see teeb mulle muret?
Ei.
Aga kas see peaks tegema muret meile kui ühiskonnale?
Palun jah.

Lugemist:
https://www.theguardian.com/technology/2017/may/07/the-great-british-brexit-robbery-hijacked-democracy

No comments: