Wednesday, November 12, 2008

M3 ronimiskursus

"Sa oled kuidagi higine?", märgib Ainika. Olen tõesti! Lisaks ma veel hingeldan ja käed on krampis. Aga ma sain just üle kohast, millest eelmises ega üleelmises trennis ei saanud. Ja kus enamik M3 kursuslasi jänni jäi. Ja seda veel altjulgestuses.

M3 - ehk Kaljuronimisklubi ronimiskoolituse moodul nr 3 oli jälle hea. Andis Erkki Vihula. Ka see on hea, et eri mooduleid andsid eri inimesed: igaühelt õpid midagi teistmoodi uut. Erkki on teinud palju pikki marsruute päris-mägedes ja tema õpetused olid samuti sellest vallast. Igatahes sai jälle tüki maad targemaks, mis sest, et ma olen oma freedom-of-the-hills raamatukest igast otsast puurinud ja teema peaks tuttav olema.

Ka ronimine tuli enam-vähem välja, ehkki ma ise alles pooleldi tõbine ja peaks puhkama, mitte sportima. Klikkisin kõik õiget pidi ja palju kiiremini kui varem, sõlmi oskasin ja järjekordne hinnang mu Twistlock'ile oli "jah, sobib julgestamiseks".

Mõned uued asjad:
- Altjulgestuse vöö olgu kahe aasaga (nii jalgade- kui vöö omaga). Sellised nagu see ei sobi.
- Kaheksaga (vahend) ei julgesta! UIAA sõlm on ok ja pikkadel radadel kola vähendamiseks isegi soovitatav.
- Ka üleseotud (?) surmasõlm tuleb lahti! Pikkadel trassidel - big wall, päev järjest vöös ronimist - ikkagi topeltkaheksa! Aga "klubis" surmakas, tuleb pärast kukkumisi kergemini lahti.
- Kaheksa (sõlm) kipub pärast vöö lahtisidumist köiele jääma ja köit alla tõmmates tuleb jama.
- Oma isiklikul köiel loe f > 1 kukkumisi ja võrdle köie passis lubatuga ja kui saab rohkem, siis viska ära.
- Klikk olgu ka lõdvestus!
- Kukkumise asend: pea rinnale, käed-jalad ees, laiali ja kõverad, käeseljad ees.
- Julgestuspunktide kõrgused maapinnast: 4, +2, +3, +3, +5, +5... m. Kui teeks 3, 3, .., siis teises punktis klikkides kukkudes sajaks ronija 6m pealt vastu maapinda.
- Ronides sling + karabiin kaasa! Sellega saab end alla tulles julgestusköie "küljes" hoida. Muidu on karniisidel jama, ei saa julgestust maha.

M3-lased olid kõik vanad tuttavad näod.
Eksam on millalgi 2009. alguses.