Tuesday, November 17, 2020

Meeste häda spordis: hõõrub :(

Sugu ja sport. Indigoaalane ja Frieda kirjutavad, kuidas naistelt oodatakse trennis silmailu, nii et peab "jalgu tegema" või joostes kleiti kandma. Pullerits jaurab naiste rattasõidu eripäradest.

Minul kui mehel on aga teine häda. Nimelt, HÕÕRUB. Korralikult: nahk on punane ja kipitab valusalt. 

Täpsemalt siis ujudes ja parem õlg. Ma hingan krooli ujudes ainult paremale poole. Õlavars käib kätt tagasi tõstes lõuast mööda. Ja värske habeme-tüügas hõõrub igal tõstel-tõmbel vastu õlga. Kuna liigutus on tund aega järjest täpselt sama, siis saab pihta täpselt sama koht, sentimeetri täpsusega. Tulemus on nii valus, et paaril järgmisel päeval ujuma minna ei taha. 

Mida teha?
Kasvatada korralik pehme habe?
Panna kalipso selga?
Konna ega selili ujuda ma ei saa.

Aga ujuda tahaks!! Tegin endale uue ja jube igava trenniplaani. Käin ujumas kolm korda nädalas -- tahaks muidugi rohkem, aga tuleb end piirata. Ujun iga kord ühtlaselt 2 km. Ei tee mingeid harjutusi ega trikke. Basseini, 2 km, minema. Kui on vilets päev, siis teen vahepeal saunapausi. (Mulle meeldib käia saunas kahe uju-sessiooni vahepeal, siis jahtub kenasti maha. Kui käia saunas kõige lõpus, on ujulast lahkudes ebameeldivalt palav olemine.) 

Igatahes kiirus tasapisi tõuseb.
Eile ujusin teise kilomeetri ajaga 26-27 minutit.
Täpsemalt ei tea, sest ujula seinakell.
Tehnika on endiselt "ülekandega krool" ehk catch-up crawl.

14 comments:

Anonymous said...

Õpid ujudes hingama üle 3 tõmbe, proovi, tee 1.8km mugavalt ja 200m teadlikult tehnikat :P
Proovisin praegu nn kuivalt, ma arvan, et mina hingan valesti, hiljem. Videos olev naine ka ei hõõrunud lõuga vastu õlga. Võib juhtuda, et kui sa rütmi muudad, siis sul kipub esimene käsi alla vajuma, see on asendi probleem, aga siin mina aidata ei oska.

Hmm, aga jala villide plaaster?

notsu said...

sarnane probleem on muide üks põhjus, miks naised, kes tajuvad survet olla jalust karvutu ja sellele alluvad, valivad lõpuks väljakitkumise - sest muidu ei saa sukkade või pikkade püksteta käia ega pidžaamata magada ega üldse midagi teha, kus riietamata jalad üksteise vastu puutuvad.

lõuaepilatsioon?

Kaur said...

Super, kohe kaks head mõtet - vaadata enda jagatud videot ja proovida ujuda nii, et lõug ei käi vastu kätt. Aitäh. Võimalik, et piisab isegi sellest, kui käelabad eest 10 cm rohkem üksteisest lahus on. Aga ujudes ei tule sellepeale.

Jajah, igasugu "ujun natuke ja siis teen veidi tehnikat" harjutusi olen ma teinud küll :)

Häda on, et mulle MEELDIB see ühe-käe-krool. Mul on tunne, et pingutuse ja edasi liikumise suhe on sellega parim võimalik. Ma olen sirgelt, välja arvatud tõmmet sooritav käsi. Kogu energia läheb enda vett pidi edasi sikutamisele. Ma saan basseini ühest otsast teise 8-9 rahuliku tõmbega, ilma erilise jalgade tööta. Minu ristlõiget vaadates on see ju hea eksju onju?

Frieda said...

Offtopic, aga - pidin minema vaatama, misasja Pullerits jaurab (mul käib rattaajakiri ka, aga tema kirjutiste suhtes on mul üldiselt selektiivne nägemine) ja ma ei saa aru, kas asi on minus või mis, aga ma ei taipa, mis asja sealses kommentaariumis aetakse. Kõik räägivad justkui eesti keeles, aga mitte midagi aru ei saa, millest jauratakse.

Kaur said...

Mu meelest on PP lugejad leppinud sellega, et onu käib oma blogis lihtsalt sulge teritamas ja ärritab inimesi puhtalt ajakirjandusliku trenni mõttes. Lisaks on Pullerits räme ülbik mitmel rindel. Kommentaarium siis vastab samas stiilis. Lisaks kasutavad osad nõuka-aegset maanteeratturide slängi ja viitavad isikutele koodnimedega, siseringi naljad noh.

Seal ei olegi mingit normaalset suhtlust, see ei ole see koht.

TT said...

Ma vist kipun kordama, aga 3 tõmbe eeliseks on lisaks õla kraapimise jagamisele sümmeetrilisus. Ise ujun (ujusin sest pole juba pea aasta basseini saanud) 3 tõmmet, tundus kõige ökonoomsem ja jõukohane rahulikuks kulgemiseks. Habe piisavalt pikk, et kraapimisprobleemi pole. No sa võid strateegiliselt just õigesse kohta lasta sutsu polsterduseks veidi kõrgema põõsa kasvada :D

0,0 said...

Pead peab ju keerama otseks kui välja hingad ja käsi peab kõrva puutuma mitte põske.

Kaur said...

Täna siis ujusin ja jälgisin end.
Tulemused
- Mul on lihtsalt lotendavad põsed!!! Ka siis, kui käsi on sirgelt ees / üleval ja vastu kõrva, on õlavars kergelt vastu põske.
- A täna ei hõõrunudki eriti, habe paar päeva vanem lihtsalt?
- Üle vasaku õla hingamine ei tule välja, ma ei taha isegi proovida.

Kaur said...

Nagu lootsingi, annab 2 km ujumine välja igasugu jamad.
- Prillid hakkavad selle aja peale valusalt nägu suruma -- lasin rihma lõdvemaks
- Vett tuleb läbi prilli rantide - tegin rihma rohkem pingule
- Hingamisteedesse tekib röga, ilmselt veepinna lähedalt hingamisest

Kõige tüütum on aga ringide lugemine. :(((((
Kuidas teie seda teete?????

Anonymous said...

Miks sa üldse neid ringe pead kogu aeg lugema (loed kord nädala-paari kohta, et oma arengut märgata). Sa tead, kaua sul umbes km läbimine võtab ja ujugi siis arvestusega 26-28 min = 1 km. Olen suht kindel, et ka siiani oled sa mõnel korral omadega segi läinud ja tegelikkuses 50-100 m rohkem või vähem ujunud.
Veekindlatel nutikelladel on olemas ka ringide märkimise võimalus.
Hõõrumise vastu järsku kineoteip õlale - need peaks ka vees peal püsima.

Kaur said...

Aitäh :)

Kinesioteip - hea mõte. Kui probleem jääb, kasutan.

Ringide lugemine - nõus, ratsionaalset vajadust selleks pole. Aga ratsionaalselt käitudes ei käiks ma üldse ujumas. Kindlasti olen segi läinud. Natuke rohkem ujun ma niikuinii, no ei raatsi kohe basseinist välja tulla, ikka teen mõned ringid lisaks :)

Areng - puudub. :)

Mulle MEELDIB ujuda, rumal lugu noh!!!

Aitäh kõigile mitmekesise tagasiside eest nii siin kui privas :)

0,0 said...

Mina lugesin nii, et edasi-tagasi on 1x.

Katri said...

Ma ei tea kas sa oled ise oma tehnikat vaadanud või kellelgi vaadata laskund aga see kraapimine kõlab natuke nagu võiks probleemiks olla see, et paned käe mitte otse ette vaid natuke viltu kesktelje suunas. Mul endal tekkis see probleem seoses ühe algava õlahädaga, kuna habet ei oma, siis ei saanud enne aru, kui üks treener küsis et kuule, mis su tehnikaga juhtunud on. Ringe saab lugeda jah mõne spordikellaga. Aga minu totaalne lemmikese oli vanasti Sportcount Lap Counter, vaatasin et nad paganad suht kalliks läinud, miski 35 dollarit (ja lisaks teema, et kuidas Eestisse saab selle), aga ülihea vidin. Ainus probleem, et imepisike, seetõttu olen neid nüüd 2 tk ära kasutanud ja ujun karistuseks külmkapisuuruse vanakooli spordikellaga.

Kaur said...

Esiteks aitäh, Katri - tundub huvitav! Uurin, kas saab tellida.

Teiseks, aitäh ka tehnika kommentaari eest. Viimased kaks korda olen teadlikult käe asendit keskteljest eemal hoidnud ja tundub, et sellega ongi kõik korras.

Kuid minu tehnika, hah. Kas te saate aru, et ma ei uju päris krooli, vaid mingi imelikku tite-tehnikat? See täiesti aegluubis liikumine. Üks tsükkel (parema ja vasaku käe tõmme) võtab viis sekundit. Lugege nüüd mõttes viieni... Pmst ma lihtsalt lesin basseinis, tasapisi liigutan kas ühte _või_ teist kätt ja veidi siis nihkun edasi ka.

Hea külg on aga see, et seda võib teha lõputult, sest lesides ära väsides ei ole ju võimalik.