Wednesday, April 15, 2015

Autojuhid on värdjad

Suur-Ameerika, suund Liivalaias alla Endla poole.
479 BAV (valge kaubik) sõitis mööda ja andis signaali.
Ilmselt olin tema arvates tee äärest liiga kaugel.
Kohe pärast seda keeras ta tee paremasse serva (mulle ette) ja pidurdas blokki, et jalakäijale sebral teed anda.

Hetk enne seda oli üks takso blokkinud ära kogu Liivalaia äärse rattaraja.
Paar minutit enne seda oli üks kaubik teinud mulle Pronksis napika. Ilmselt põikas Kunderi vasakpööret ootavast autost mööda, aga tegi seda täiskiirusel. Ja siis jäi kohe seisma - Stockmanni risti punase tule ette.

Suur-Ameerika äär on täis süvistatud kaevuluuke. Ma kas sõidan ühtlaselt veidi tee äärest eemal - või sõidan hästi ääres ja aeg-ajalt põiklen järsult vasakule.

Ma ei ole Liiklusseaduse mõttes eeskujulik rattur. Aga ma rikun seadust eelkõige selleks, et teistele mitte ette jääda. Näiteks stardin foori alt paar sekundit varem, et parempöörava autoga mitte kokku joosta. (Väljamaal on selleks ristmikel eraldi "ratturite kastid", et rattad enne autosid üle saaks.) Või sõidan (tühjal) bussirajal, et tava-rajal tava-autodele mitte ette jääda.

Ma rikun seadust selleks, et teil oleks parem.Saate aru, sitapead?
Aga teie?
Annate signaali.

No comments: